Telefonplan fick den klart bästa
Allstar potential.. vet inte om det är värt ens att kommentera. Det ger varken en franchise guy eller pengar på transferlistan. En ok pick om man splear i 2an eller bara ska träna upp en rotation guy.
Hade inte haft något emot att träna upp han till 50k lön i alla fall. Som SF skulle han antagligen vara given starter för mig många säsonger framåt. GBGs draftade spelare hade mycket högre potential men låg långt efter i startkapacitet så såldes följdaktligen för mycket lägre pengar.
Kan med andra ord inte hålla med om din slutsats Wahldahl som redan från start hade 6468 lön med väldigt bra fördelade skills. Mitt TO som är 19 tränades effektivt förra säsongen och hade 6881 i lön trots detta. Att både kunna träna en spelare en säsong kortare och att dessutom få ett väldigt spännande SF prospekt på köpet om än med låg potential hade varit suveränt för min del.
Om du har högre förväntningar än Wahldahl från draften ska du nog inte lägga några pengar på draften för bättre spelaren i en draft är sannerligen sällsynt och kommer max 1 per säsong i en serie om inget alldeles extra händer.
Men du har rätt att ha din åsikt. Jag håller med om att generellt är allstar potential inte spännande och ångrar att jag köpte Norrin förra säsongen men nu väljer jag att träna han i 3 ytterligare säsonger och kan då antingen ha en bra backup SG eller få mig en skaplig slant.