Tuli tässä mieleen että kuinka monta HoF-potentiaalin tai elävä legenda potentiaalin omaavaa 18v jannua oikein huomasitte tulleen tämän kauden draftista suomeen? onko jollain hieman edes ylhäällä tällaista juttua?
En tiädä kokonaisuutena, mutta semmosia joita kannattaa alkaa treenaamaan, niin jokunen HoF, mutta ei yhtään legendaa.
Mutta Suomea vaivaa kaikista eniten potentiaalisten pelaajien "tuhlaaminen" eli aloittelevat managerit ei suostu myymään pelaajiaan vaan aattelevat kokeilevansa itse treenata. Se on turhaa treenata 2 tason valmentajalla kahelle paikalle ja joka toinen viikko. Olen 3 kautta etsinyt potentiaalisia pelaajia kehitettäväksi ja ottanut yhteyttä managereihin ja 50% prosenttisia managereista on vastannut haluanvansa itse
kokeilla treenata itse. Seuraavat 30% menevät ulkomaille 'yli hintaan' osa varmasti taktisista syistä (eli ostetaan maalta pois ja eikä anneta tarkoituksella kehittyä maajoukkue vaatimuksiin saakka). Nämä pitäisi saada karsittua pois ja saada uhrautuvia managereja lähinnä 2-3 divareista, koska potentiaaliset pelaajat 18v maksavat aika paljon, mutta ne maksaa itsensä varmasti takaisin.
Ehkä tulevaisuudessa oikeilla toimilla saadaan Suomea nostettua entisestään U-21 rankeissä ylöspäin.