Hade utgått från att jag skulle åka ur den här katastrofala säsongen men insåg att jag har hemmaplansfördel i kvalet för ett tag sedan och köpte därför in en SG och nu kanske jag rentav kan klara mig av även om GBG Air ser svåra ut.
Har åkt ut SBBL tre gånger tidigare. Säsong 16 med hemmaplansfördel och 11-11 i säsongsresultat. Tappade då första hemmamatch efter usel coaching. Säsong 19 då jag likt säsong 16 hade 11-11 i säsongsresultat. Torskade då utan hemmaplansfördel i en duell mot ECC som jag nog borde kunnat coacha hem. Säsong 25 åkte jag ut som jumbo i konferensen och nästsämsta lag med 5-19 i säsongsresultat.
Årets säsong ser ut att sluta med 5-19 och det är mitt nästsämsta resultat någonsin oavsett serietillbehörighet i BB. Med hemmaplansfördel kan jag trots detta klara mig kvar. Jag har haft några säsonger med sämre än 11-11 men knappast i närheten av 5-19 förut.
Mitt Nya Lag har massa w/o förluster så kommer att drafta sent om inte sist så för andra gången i Maniacs historia kommer vi att få drafta som tvåa. Pistonpanters får förstavalet och jumbon i andra konferensen (Wellington) draftar närmast efter mig. Min förhoppning är att jag både får minst ett starkt draftval och att jag klarar mig kvar. Klarar jag mig kvar blir det en tuff nästa säsong då jag endast har två spelare i gångbar ålder med duglig kapacitet. Var pga att mina stjärnor var för gamla som jag först valde att ge upp kontraktet och till nästa säsong ser det än jobbigare ut då de jag bytt ut då jag har än äldre spelare i truppen. Samtidigt är det svårt att tjäna pengar i tvåan så svårt se värdet av att stiga ner den här säsongen. Får se vad som händer.
Längre upp i tabellen ser det ut som om IOW ska gå mot ytterligare en titel. Eller kan Vattjom utmana? Övriga lag har väl torskat lite väl många matcher den här säsongen för att kunna ses som farliga hot, speciellt som de inte stärkt upp rejält under senare delen av säsongen, eller?