ik zei al het is een idee waarvan ik de voordelen wel in kan zien, ik ben echter ook een realist en voorzie genoeg nadelen, je zal degraderen dan heb je een probleem, of je koopt een speler die opeens aan het einde van het seizoen 9 pops te hebben gemaakt en je dus weer over je cap heen gaat. Kortom er zitten genoeg problemen aan.
Aan de andere kant is het wel zo dat er nu wel een keer iemand is met een idee, dat als het opgezet wordt zoals het zou moeten zijn voor de lagere divisies een stuk makkelijker wordt om omhoog te gaan en voor de hogere divisies een stuk moelijker om daar te blijven.
De chemie die Maupster heeft bedacht of overgenomen (sorrie Maup maar dat is me niet geheel duidelijk) is op zich ook een goed plan maar ik zie dat niet werken, stel je hebt een blessure en moet even snel een vervanger aanschaffen dan doe je dat dus voor niets. Verder moet je dan ook aan het begin van het seizoen je opstelling al helemaal rond hebben anders ga je games verliezen omdat je nog een en ander moet inpassen.
Wat echter wel waar is van dit plan is dat je dus niet even snel kunt versterken.
Dan zou ik persoonlijk als we dan toch die kant opgaan het zo willen zien dat als je je speler al hebt in het preseason, zeg de eerste week van het seizoen de chemie standaard is en dat je een graadmeter hebt om te kijken wat de invloed is van een nieuwe speler die je koopt. Stel standaard is 5 dit klimt na verloop van weken naar 8, patsboem blessure of bekerfinale, bieden op speler en dan zie je bv staan Brengt chemie terug naar 3 of 4 of whatever
Dan kun je als coach de afweging maken, zit ik deze blessure uit of neem ik de lagere chemie
En wat als de oude speler weer fit is? gaat dan de chemie weer gelijk naar 8?
Zou in mijn ogen dan zo moeten zijn dat het een opstellings iets wordt, bv 5 spelers samen in het veld hebben een chemie van 8 en 5 andere spelers in het veld hebben een chemie van 6. Pas de nieuwe in en je chemie gaat naar 2 stel de nieuwe niet op en het blijft hetzelfde?