BuzzerBeater Forums

Norge - I.1 > Up 'n coming?

Up 'n coming?

Set priority
Show messages by
This Post:
00
230321.14 in reply to 230321.13
Date: 2/27/2013 7:41:56 AM
Overall Posts Rated:
4545
Status etter første runde:

II.1: Coop023 vs Northern Dragons 1-0 (96-84)
II.2: Smurfs Knicks vs Kongsvinger Giants 0-1 (88-104)
II.3: Oslo West Pomeranians vs Ghost Masters 0-1 (88-101)
II.4: Norske Dream vs Kjelsås Crows 0-1 (84-93)

Så spørs det da hvem som kan "snu kjerringa"... (sitat: Jørn Jamtfall)

This Post:
00
230321.15 in reply to 230321.6
Date: 2/27/2013 10:57:38 AM
Overall Posts Rated:
1717

Nevnte til Fidel før sluttspillet at jeg var på vei til å slutte med BB. Men når sluttspillet kom var jeg fristet til å ta et par sesonger til men skaden til PG min satte en effektiv stopper for det. Litt ergerlig men bedre enn at jeg går ut som uaktiv og ødelgger for lagene i BLNO. (i værste fall)

De siste sesongene har jeg vært mest opptatt av å trene en spiller. Har en meget fin SF i stallen som jeg er nokså stolt av :)

This Post:
00
230321.16 in reply to 230321.15
Date: 2/27/2013 5:43:00 PM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
108108
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Allikevel en overraskende, og sterk seier for Coop23. Midtveis var sifrene ganske stygge. Tror hans dyreste spillere har en lønn på rundt 65,000.

Hadde håpet du skulle holde laget kunstig i live lenge nok til at gnisten kom tilbake!

This Post:
00
230321.17 in reply to 230321.16
Date: 3/2/2013 7:39:46 PM
Overall Posts Rated:
1717

Problemet er når din reserve på førstefemmeren har 1/3 av lønna til motstanderens dårligste spiller. Da kan man egentlig ikke demme opp på noe vis. I begge kampene scoret spillerene som spilte i posisjonen til Hokstads reserve mest av alle. Men uansett er skader en del av gamet og foringer ikke Coop23 prestasjon på noe vis. All honør til dem! :) Jeg prøvde så godt jeg kunne å vinne andrekampen men kom til kort så seieren deres er ingenting å si på! Jeg har jo selv vunnet seriegull på nettopp samme grunnlag uten at det smakte noe dårligere av den grunn.

Kanskje er det nettopp et slikt nederlag som er det som trengs for å få fyr i lysten igjen. Fikk fyk av traktor i fjor og juling i årets sluttspill, går på æren løs dette :)

Tapet i fjor svei i grunn mest, lå veldig godt an med penger på bok og meget gode spillere i utvikling. Nå må jeg nok selge unna og satse på å trene nytt. I alle fall om suksess i BLNO er målet. Kassen er bunnskrapt for siste sesongen har jeg båre latt gå og dermed hatt et solid underskudd hele sesongen. i tillegg til de pengene jeg tapte på forsterkningene mot Traktor så er det ingenting igjen. Det er en utfordring og det er egentlig litt spennende, føler i grunn at jeg starter litt fra start av :)

This Post:
00
230321.18 in reply to 230321.17
Date: 3/3/2013 4:54:13 AM
Overall Posts Rated:
3838
Akkurat slik hadde jeg det også. Nå kjenner jeg gleden med Buzzerbeater igjen. Og denne gangen har jeg INGEN forhåpninger om noe draftstjerne, så jeg har lagt en annen strategi ;)

This Post:
00
230321.19 in reply to 230321.17
Date: 3/6/2013 3:58:02 PM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
108108
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Hvis det er noen sviende nederlag, og kanskje litt pepper via forum/pressemeldinger som skal til for å vekke motivasjonen så stiller jeg gladelig opp. Vi trenger litt temperatur i rivaliseringen

This Post:
11
230321.20 in reply to 230321.19
Date: 3/8/2013 2:03:13 PM
Kongsvinger Giants
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Lykke til med sesongen alle sammen

En stund siden jeg var i BLNO nå, dengang vart d med 1 sesong. Målet denne sesongen må være å redde plassen

This Post:
00
230321.21 in reply to 230321.20
Date: 3/9/2013 1:46:45 PM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
108108
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Lykke til!

This Post:
00
230321.22 in reply to 230321.19
Date: 3/12/2013 5:56:09 AM
Overall Posts Rated:
1717

Hehe, det hadde vært sweet :)

Men tror det er på tide å legge inn årene for godt. Har for mange tidstyver som tar oppmerksomheten bort fra det jeg burde gjøre. Ligger alvorlig bak i skolearbeidet så jeg har mye å ta igjen. Er allerede i ferd med å selge unna laget i fotballspillet jeg har spillt siden 2006 eller noe. Må innrømme at det svir litt. Samme med BB, det er vemodig å gå bort fra noe man tross alt har lagt ganske mye arbeid ned i.

Litt irriterende at jeg aldri fikk testet teorien min om hvordan man kunne stoppe LI. Jeg har nemlig en stor tro at Blocking er nøkkelen. De testene jeg har forsøkt tilsa at det fungerer veldig godt når både PF og C har gode Blocking egenskaper.

Derfor holdt jeg på Arild så lenge selv om han var dyr og jeg egentlig kunne klart meg med en langt billigere en i div 1. Kombinasjonen av ferdigheter perfekt for hva jeg hadde i tankene og i tillegg Norsk var usannsynlig å komme over:

Arild Nilsen (13502548) Center

Owner: Northern Dragons

Weekly salary: $ 191 636
Role: draws a paycheck
(BuzzerBeta)

DMI: 892300
Height: 6'10" / 208 cm
Potential: MVP
Game Shape: respectable
Jump Shot: respectable Jump Range: mediocre
Outside Def.: inept Handling: mediocre
Driving: awful Passing: mediocre
Inside Shot: marvelous Inside Def.: stupendous
Rebounding: stupendous Shot Blocking: sensational
Stamina: strong Free Throw: average

Experience: strong

På et tidspunkt skaffet jeg meg en spiller med enda bedre SB, resultatene var som sagt lovende så jeg tror det er mulig å la seg gjøre om insidespillerene har lavt på IS og man fokuserer på å angripe fra utsiden. Nøkkelen i planen min var denne juvelen som jeg brukte mye tid og ressurser på å utvikle:

Norbertas Diliavicius (14868449) Small Forward
Weekly salary: $ 114 859
Role: draws a paycheck
(BuzzerBeta)

DMI: 494300
Height: 6'10" / 208 cm

Jump Shot: prodigious Jump Range: prolific
Outside Def.: prodigious Handling: tremendous
Driving: tremendous Passing: sensational
Inside Shot: wondrous Inside Def.: marvelous
Rebounding: prolific Shot Blocking: strong
Stamina: respectable Free Throw: inept

Experience: average

Tror ikke det finnes mange som han rundt om i verden. Jeg fikk for lenge siden råd fra landslagsledelsen i Lietuva om å trene ham annerledes og sa at om jeg fulgte planen min ville han aldri ha en fremtid på landslaget. HAH!
Fikk nettopp mail om at han ville bli en nøkkelspiller for dem denne sesongen :)

Desverre gikk dette utover planen jeg hadde for Hokstad. Siden Norbertas dikterte treningen ettersom han var den mest sentrale i planen endte Hokstad opp slik:

Stian Hokstad (21160472) Shooting Guard
Weekly salary: $ 88 830
DMI: 383600
Height: 6'0" / 183 cm
Jump Shot: stupendous Jump Range: prolific
Outside Def.: phenomenal Handling: marvelous
Driving: wondrous Passing: prolific
Inside Shot: average Inside Def.: proficient
Rebounding: mediocre Shot Blocking: respectable
Stamina: mediocre Free Throw: strong

Experience: inept

Det er ikke sånn jeg liker mine spillere. Helt fra starten har jeg prioritert spillere med skills over hele fjøla noe som også forklarer mye av suksessen klubben har hatt. Her har det blitt mye JS og OD siden det var det Norbertas trengte. Men noe inside skills har det blitt. (han var veldig lav der i utgangspunktet men måtte jobbe med hva jeg fikk gjennom draften.).

Det er disse tre spillerene jeg har som er av noe verdi og de vil selges en eller annen gang etter neste treningsoppdatering regner jeg med. Kommer til å trene stamina ettersom det var det som var ønsket fra landslagstrenerne til Norbertas og jeg tenkte jeg skulle være hyggelig med dem :)
Med to relativt gode Norske spillere og en ren juvel som kan spille de fleste posisjoner på banen burde det da være noe som kan friste dere?

This Post:
00
230321.23 in reply to 230321.22
Date: 3/12/2013 7:34:53 AM
Overall Posts Rated:
9494
Vil bare komme med en liten kommentar på det du sa med SB mot LI.
Nå har BBene gått ut og sagt at SB ikke hadde så god uttelling i forhold til kostnad for skillen, men fra og med denne sesongen(23) skal SB gi mer uttelling som et forsøk på å stoppe trenden med kun LI lag i B3 osv...
Fin SF du har foresten... :)

This Post:
00
230321.24 in reply to 230321.23
Date: 3/12/2013 8:05:40 AM
Overall Posts Rated:
1717

Jeg har fått med meg den utviklingen og fulgt med på debatten i forkant over lengre tid. Det er ofte mye nyttig både å lære og utnytte til egen fordel gjennom det står på forumet. Men jeg mener uansett at det ville vært mulig også før endringen å gjennomføre det gitt rett spillere. Utfordringen gjelder å finne rett spillere til rett pris, ekstra vanskelig siden så få har prioritert å trene SB. Dog må det sies at rett spiller til rett pris er en utfordring uansett taktikk :)

Pokkers Traktor som ødela, jeg kunne ha vært i BLNO med et lag designet til å ta nytte av denne sesongens endringer. Hadde truffet perfekt, haha :)

Takk forresten! Var gøy å trene opp en relativt unik spiller :)

Advertisement