Första finalen sedan säsong 49 i SBBL. Mina tre tidigare finaler var säsong 21, 47 och 49. Har försökt bli slagkraftig i många säsonger sedan dess men rentav missat slutspel så är verkligen förvånad över att plötsligt nå final. Första gången förlorade jag mot Loyk som hade ett broilerlag den säsongen och övriga två mot giganterna Isle Of Wight. Har inte ens varit i närheten av att ha hemmaplansfördel vid de tillfällena så är något helt nytt.
Utifrån de betyg Field Mice presterar så är mina chanser begränsade i finalen men ska göra mitt bästa. Hade jag trott före slutspelet på en god chans till titeln så hade jag letat förstärkning så att man till slut kan få den otrovärda titeln. Får se om jag kan lyckas trots att det känns som jag haft klart bättre lag som inte tagit sig till final senaste tiden än detta. Till att börja med ska jag ställa in mitt lag nu så jag inte sabbar formen till finalen
Skulle tro att det är första gången jag har MVP i serien. Under mina tre föregående finaler hade jag inte ens någon spelare topp 3 så är väl antagligen rentav så att jag för första gången når topp 3 på MVP ...