BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 9

Säsong 9

Set priority
Show messages by
This Post:
00
93151.14 in reply to 93151.13
Date: 6/2/2009 3:09:00 PM
Overall Posts Rated:
3434
Vad sägs om att slå rekord i forumposts denna säsong 9?
Säsong 7 tråden har 466 posts medans säsong 8 tråden har hela 829. Nästan en fördubbling alltså. Det blir svårt men inte omöjligt. Alla vill ju ha ett aktivt forum.

Mannen din första pick i draften! Är du sewgen på att linka hans stats? Jag satt o valde mellan honom och den andra SF jag fick i draften. Hade ju inte spelat ngn roll eftersom du valde innan mig, men iaf hade varit kul och se hur han ser ut i verkligheten.

Sitter och väntar på att de första serietipsen skall droppa in. Där har man ju faktiskt en titel att försvara!

This Post:
00
93151.15 in reply to 93151.14
Date: 6/2/2009 3:27:07 PM
Overall Posts Rated:
7575
För att svara på dina frågor.

Ja! Jag e sjukt sugen på att slå rekordet i forumposts och jag tror vi gör det. Kanske inte fördubbling men mer än 829 iaf, fler och fler vaknar ju till...

Nej! Jag är inte det minsta sugen på att linka hans stats. Dels för att de är så dåliga att jag skäms över att jag tänker träna honom och dels för att han har totalt sämst i en föråga som gör att ni kan totalt abusa honom.

Summa summarum är att du hade tur att jag picka honom före den andre.

Här kommer stats på en helt random rookie som inte alls har något med mitt lag att göra:
Jump Shot: respectable Jump Range: mediocre
Outside Def.: average Handling: average
Driving: pitiful Passing: atrocious
Inside Shot: average Inside Def.: average
Rebounding: inept Shot Blocking: awful
Stamina: average Free Throw: pitiful

/Mannen
From: Jokehim

This Post:
00
93151.16 in reply to 93151.15
Date: 6/2/2009 3:41:19 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Tänk när man lyckas få en sån draft. Det vore något det. Själv har jag SF med massa pitiful och C med inept inside shot och mediocre inside def och jag ska inte träna center. Lutar år att jag behåller han och tränar något mindre viktigt för centrar som driving/handling. Men är så svårt bestämma hur man ska göra när man helst vill träna annan position.

From: Mannen

This Post:
00
93151.17 in reply to 93151.16
Date: 6/2/2009 3:47:44 PM
Overall Posts Rated:
7575
Jo såg dina, de var nästan lika dåliga som de jag fick förra säsongen utom centern då. Han kan ju bli ganska ok, 7 fot och allt.

/Mannen
This Post:
00
93151.18 in reply to 93151.15
Date: 6/2/2009 4:03:02 PM
Overall Posts Rated:
3434
Nja det var allt rätt jämnt skägg mellan dem. Här har du min första pick (Den andra SFn).

Jump Shot: respectable Jump Range: respectable
Outside Def.: pitiful Handling: inept
Driving: atrocious Passing: mediocre
Inside Shot: pitiful Inside Def.: respectable
Rebounding: average Shot Blocking: respectable
Stamina: inept Free Throw: strong

Det är synd men det går inte att göra så mkt med atrocious Driving, pitful OD och pitful IS.
Jag hade tänkt väva in två unga SF att träna ihop med Myrbrant och Lindberg denna säsongen. Planen var att de sen skulle följa med och fortsätta med inside träning ihop med två unga C eller PF två säsonger fram.
Nu vet jag inte vad jag skall göra. Träna honom så gott det går, alternativt skola om honom till ngt annat eller sälja.
Vad tror ni om utsikterna för en SF med så dåliga stats i OD, Driving o IS?

This Post:
00
93151.19 in reply to 93151.18
Date: 6/2/2009 4:10:50 PM
Overall Posts Rated:
2929
Det känns lite bortkastat, med tanke på hur mkt en SF bör vara tränad i är det ju knappt ngn idé att träna honom när du får lägga 1 säs på att få upp honom till ett vettigt TO.

This Post:
00
93151.20 in reply to 93151.18
Date: 6/2/2009 4:19:07 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Rätt lik min spelare som sagt:
Weekly salary: $ 3 439
Potential: superstar
Outside Def.: awful Handling: pitiful
Driving: pitiful Passing: inept
Inside Shot: atrocious Inside Def.: average

Men är nog oundvikligt att sälja sån spelare.

Min center är jobbig. Om man kör SG/SF träning hur ska man då matcha in en center? Kan man köra handling/driving och göra det möjligt nyttja som PF trots atrocious Jump Shot? Vill inte sälja årets draftade spelare också, speciellt som jag har en MVP center.

Egentligen skulle man plocka in några nya TOs och köra inside shot och inside defense och vips har man en riktigt vass center om 3-4 säsonger ...

This Post:
00
93151.21 in reply to 93151.20
Date: 6/2/2009 4:37:34 PM
Overall Posts Rated:
3434
Jag tycker inte det skadar att köra en säsong Handl (får ju driving på köpet där) och passing träning på en C. Har bara tränat outside själv än sålänge men när jag handlar C på transfern så tittar jag alltid på handl o driving. Vägrar köpa en med blå värden i det.
Så som jag upplevt det så tappar C bollen många gånger direkt efter en rebound och dom verkar ha lättare att göra målgivande passningar än någon annan position på planen.
Jag kommer nog fortsätta träna min SF trots allt. Får se, han kanske har höga subvärden. Det återstår att se.

This Post:
00
93151.22 in reply to 93151.21
Date: 6/2/2009 4:44:15 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Tack för det rådet. Hade tänkt köra handling denna säsongen oavsett så nu avgör det nog saken. Mina övriga TOs är 21 så blir nog bara en säsong till för dem med träning. Sen lär de vara nära max.

Lite dumt bara att vara pank just nu så man inte kan fynda nytt TO.

From: Mannen

This Post:
00
93151.23 in reply to 93151.20
Date: 6/2/2009 4:48:37 PM
Overall Posts Rated:
7575
Rätt lik min spelare som sagt:
Weekly salary: $ 3 439
Potential: superstar
Outside Def.: awful Handling: pitiful
Driving: pitiful Passing: inept
Inside Shot: atrocious Inside Def.: average

Men är nog oundvikligt att sälja sån spelare.
Den där OD är inte rolig att träna, så jag håller med dig att tyvärr är han nog inte mycket att ha...

Håller med GBG om handling och passing även om jag inte tror det är värt att lägga en hel säsong på det, om man ser till transfer value.

/Mannen
From: Jokehim

This Post:
00
93151.24 in reply to 93151.23
Date: 6/2/2009 4:53:01 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Tror jag lägger en säsong på handling. Sen går jag över från att träna SF/SG till C. Satsar på att han ska bli mycket värd för mig på längre sikt ...

Men det är inte så lätt besluta hur man ska göra. Kanske kan få 300k för en MVP center och då kanske man kunde inhandla en vass SF eller SG istället ...

Advertisement