Men som sagt, jag hade högre ambitioner än vad du verkar ha.
Beror på hur man betecknar ambitioner. Jag tränar för tillfället en MVP potential PG och har en 120k PG med Superstar potential. Kan inte fylla mitt lag med egentränade 120-160k guards så behöver även träna upp spelare att ha som backup. Att då spara nästan en säsongs träning för att ha en bra backup eller spelare som går att sälja för en skaplig slant tycker jag är rätt bra faktiskt.
Man får ju inte märkbart mycket mer om man säljer en PG med 120k i lön än 45k i lön så att träna 3 säsonger ytterligare av ekonomiska skäl känns inte för mig som ett jättebra affär. Kostar trots allt minst 300-400k extra att köpa spelare med motsvarande skills och MVP istället för allstar utöver att extraförtjänsten efter allstar potential cap inte är jättelik för varje extra säsong.
Min ambition är ett slagkraftigt lag och en bra ekonomi. Svårt se hur du kan tolka min ambition som lägre än din då. Kan möjligen göra sämre val för att nå det men det är en helt annan fråga.
Och hoppas du på bättre i draften så är du en sann optimist för det är sällsynt med spelare med hög potential, bra starting skills och rätt längd (ha bra inside skills med 190 cm lång spelare som min draft denna säsongen är bedrövligt även om han haft vettig potential).