BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 35

Säsong 35

Set priority
Show messages by
From: Jokehim
This Post:
00
279361.147 in reply to 279361.146
Date: 8/16/2016 2:20:54 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
För första gången den här säsongen hade man verkligen marginalerna på sin sida. Seger med 1 poäng mot GBG Air och hoppet lever om att klara mig kvar. Borde ha bättre form på spelarna till kommande matcher så känns som dagens hemmamatch var svårare på förhand än nästa hemmamatch borde vara. Men betygmässigt ser GBG starkare ut idag så hade nog mest bara flyt som vann och kanske ska GBG ses som favoriter på bortaplan i avgörande match. Förhoppningsvis kan jag avgöra redan på lördag dock.

This Post:
11
279361.148 in reply to 279361.147
Date: 8/19/2016 1:54:27 PM
Malmö Highflyers
SBBL
Overall Posts Rated:
1616
Second Team:
Arlöv Highflyers
Nu går vi in och kämpar ner IOW i semin, sedan vinner vi finalen enkelt ;-)

Är det inte skönt att drömma?

This Post:
00
279361.149 in reply to 279361.148
Date: 8/19/2016 7:23:49 PM
Overall Posts Rated:
4747
Ja det är inte omöjligt. Ni har ju redan gjort det en gång den här säsongen på bortaplan, men hoppas att det är min tur att vinna nu.

This Post:
00
279361.150 in reply to 279361.148
Date: 8/20/2016 6:33:08 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Japp, och vi ska chocka Vattjom. Oklart hur men kanske med pausunderhållningen i alla fall.

This Post:
00
279361.151 in reply to 279361.150
Date: 8/20/2016 7:48:30 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
257257
Second Team:
Utopia Vatos
Vi har hyrt in Shakira som underhållning i paus, så killarna i laget är helt till sig, de fixar med hårgele, deodorant, parfym och doftljus samt tänkte värma upp i kråsskjorta och dansskor! Vette fan vad PR-managern tänte med, eller jo... jag vet! Får nog ge han kicken om det inte går vägen. Jag hade tänkt mig Kicki Danielsson...

Så chockade kommer NI bli, vi är det redan! ;)

This Post:
00
279361.152 in reply to 279361.151
Date: 8/20/2016 8:23:52 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Morgondagens rubrik: Kicki gör avbön!
Eller vänta, var det gårdagens?

Illavarslande rykten från privatligan gör gällande att Vattjom har en ÄNNU äldre coach än RBK, det tror jag kommer fälla avgörandet, att stå upp och hålla i blocket i 48 min är något av en utmaning och där är vi starka.

This Post:
00
279361.153 in reply to 279361.152
Date: 8/21/2016 11:17:35 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
257257
Second Team:
Utopia Vatos
Kicki GÖR avbön!
Det var inte Shakira som underhöll i paus när Ratu gästade Vatos i en dramatisk semifinal.
Dramatiken var inte så stor på plan, men däremot på sidan om.
Ratus coach utmanade Vatos dito om att hålla i taktiktavlan i 90 graders vinkel längst tid, vilket ledde till kramp hos den gästande coachen. Vattjom hade nämligen hällt i salt i whiskyflaskan man erbjöd som en välkomstpresent inför kampen.
- Det ledde till att coachen drabbades av akut vätskebrist och försattes i krampanfall ganska omgående, förklarade matchläkaren som dessutom noterade att magneterna på taktiktavlan var mixtrade med och dubbelt så tunga som Vattjoms.
Det något fula, eller finurliga taktiska spelet ledde till förvirring hos Ratuspelarna när deras coach inte kunde böja på armarna när hans skulle förklara matchtaktiken.
- De kom ut och alla spelarna sprang som om de stelopererat axlar och armbågar, förklarade Capalbo.
Men vad har detta med Kicki att göra?
Jo, hon hade klätt ut sig till Shakira och gjorde en bejublad entre, men när publiken som alltid är väldigt förfriskade insåg att det inte var Shakira så försåg de sig själva och Kicki med dricka istället för att se uppträdandet.
- Det var då Kicki bröt ihop och förklarade att hon älskade rödvin och korv, förklarade PR-managern och vinkade till sig lokal-TV för ännu en intervju...

Nu väntar final!!!

This Post:
00
279361.154 in reply to 279361.149
Date: 8/22/2016 3:01:32 AM
Malmö Highflyers
SBBL
Overall Posts Rated:
1616
Second Team:
Arlöv Highflyers
Som jag misstänkte var mitt lag totalt chanslöst, bara att böja sig för överheten.Jag hoppas kunna bjuda bättre motstånd kommande säsong.

Lycka till i finalen.

/Fieldstar

This Post:
11
279361.155 in reply to 279361.154
Date: 8/23/2016 11:01:33 AM
Overall Posts Rated:
4747
Tack, det blev större seger än jag trodde. Men tvivlar inte på att ni kommer vässa er till nästa säsong. Ni har ju en intressant talang i Hakkari.

Dags för final. PR-chefen fick höra om Vattjoms storslagna evenemang i conf-finalen och vill inte vara sämre. Tränarens 5-årige son med låten bä bä vita lamm som varit ett stående inslag i paus under säsongen får nu stryka på foten. Nu kan man istället efter långa förhandlingar presentera spelemannen Viktor Khvorostovskiy, mest känd som gammal avbytare i IoW, som ska köra några gamla ryska folkvisor som pausunderhållning. Det är med andra ord upplagt för en publikfest!

Förhoppningsvis får det igång publiken bättre än vanligt och lyfter laget till seger!

This Post:
00
279361.156 in reply to 279361.153
Date: 8/23/2016 1:15:58 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Funderar på att starta Kicki på Small Forward nästa säsongs final. Coachen gillar hennes inside/out game och mångfacetterade artisteri både på och av planen.
Vi tackar Tjommarna från Vattjom med tre starka Swish!

..Ser ju att du har problem just nu i finalen, uppenbarligen hade IOW tagit med sin egen saltfria Whiskey?
Håll fanan högt nu och fulskada kinesen, han gör ju som han vill där ute...

This Post:
00
279361.157 in reply to 279361.156
Date: 8/23/2016 2:30:23 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
257257
Second Team:
Utopia Vatos
Jahapp...
Första finalen avklarad. Vi kunde inte ens klämma in Kicki ii byggnaden, IOW:s vakter stoppade henne effektivt genom att säga att Ingela "Pling" Forsman sitter på den lokala pizzerian och dricker rödtjut till vesuvion tillsammans med Lasse Holm.
Vi försökte även säga till våra insidekillar att lyfta på armarna när kinesen skjuter och inte ducka i tron att han skulle spotta som en lama... Men spanjorerna fattar ju inte svenska!!!

Vi uppskattade pausunderhållningen mer än själva spelet. Det säger en del. Vi kunde inte stoppa ett skott... varken i försvar eller i anfall och korg.

Vi får trixa som satan med drickat hemma i Vattjom Liquor & Sports Arena! Sen funderar jag på att sätta min kines på hans kines, kanske börjar de snacka minnen och får hemlängtan... Ja, vi undersöker VARJE litet taktikdrag vi kan och inte kan göra.

Kan man inte träna MMA på fredag? Lagträning - MMA! Jag ringer Alexander "The Mauler" Gustafsson, är han upptagen får jag ringa Vatos lokalkontor i Vattjom så får de skicka en "indrivare".

Jag har redan laddat ner lite Popovich-taktiksnack, Hakeem-blockar och Iverson-crossovers för att peppa gubbarna! Vi har även laddat ner annat, mer... hur säger man... lättklätt... men det är en annan historia.

Grattis till Maniacs som klarade kvalet. GBG, se till att komma upp fort!

Advertisement