Zorgen
Ondanks dat outside de put gedempt lijkt te zijn door het beleid van Rijswijker en de vooruitzichten (voor i.i.g. het komende seizoen) aldaar goed zijn. Zijn er bij mij wat zorgen gerezen over de Ãnside kant van het nederlands team. 3 spelers uit de generatie van ‘24’ worden niet doorgetraind. Hun directe concurrenten lijken eveneens uitkomstig te zijn uit deze generatie, en deze concurrenten hebben inmiddels allemaal hun soft-cap wel bereikt op een enkeling na. De eerste op nivo die wel getraind word na de generatie van 24 is Quinten Torenbosch (22j). Hij heeft de potentie om bij de selectie te komen, maar niet om (veel) beter te worden dan het huidige materiaal door zijn potentieel. Over het algemeen kan gesteld worden dat er bij de 22 en 23 jarigen op het moment geen inside talenten zijn die getraind worden, het potentieel en voldoende nivo hebben om op de lange duur de generatie van ‘24’ in te halen. Zelfs bij de U21 lijken deze talenten dun gezaaid te zijn. Ik hoop dan ook dat er komend seizoen een draft is met veel inside talenten met ‘MVP+’ potentieel. Eveneens zal ik proberen de weinige managers met inside talenten met potentieel aan te sporen tot training/verkoop. Even eens zou ik managers met outside talenten met meer dan allstar potentieel willen aansporen om vooral door te trainen, aangezien het aantal toppers niet groot is, terwijl er wel veel met het goede potentieel rond lopen.
Op een succesvol seizoen!