BuzzerBeater Forums

BB Danmark > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: jantzen
This Post:
11
248075.15 in reply to 248075.14
Date: 09/21/2013 18:22:13
Overall Posts Rated:
5353
Jeg synes også at vi skal stille i stærkeste opstilling i de kampe hvor vi har en fair chance for at vinde.
I min nu afsluttede periode har jeg selv benyttet de stærkeste uanset alder uanset kamp.

Hvis man ser kampprogrammet igennem er der kampe hvor man kan benytte yngre krafter som ude kampene med England og Polen.
Det vil måske sløre lidt vores foretrukne opstilling og være bedre for landsholdet.

Så med god planlægning via kampprogrammet vil jeg mene at man kan spille mange forskellige spillere, både yngre og ældre.


This Post:
00
248075.16 in reply to 248075.13
Date: 09/21/2013 19:02:36
Overall Posts Rated:
12901290
Bliver lige nødt til at nævne her at det med at spillerne begynder at droppe efter de 32 år, er fakta

Korrekt, det bestrider jeg ikke. Men nu har jeg haft en del ældre spillere. Skilldrops kommer, men de er meget lidt hyppige inden 35. Ved 37-39 går det meget stærkt. Har 2 på 40 som er klar til pension, 34 er ingen alder og med høj rutine kan der bidrages med meget. Selv his der kommer 1-2 skilldrops. Man skal også huske på at et skilldrop kan betyde at man falder fra lvl. 12,0 - 11,9. Det betyder i et lign. tilfælde intet.

From: Pirates
This Post:
11
248075.17 in reply to 248075.16
Date: 09/22/2013 02:52:51
Overall Posts Rated:
3535
Så blev det lige min tur....Beklager hvis min pointe har været nævnt i tidligere posts...Men....
Jeg er faktisk meget på linie med Worthy og mange andre. De bedste spillere har fortjent pladsen og det mener jeg ud fra begrundelsen, at DK er en ret lille BuzzerBeater nation, så er der overhovedet nok spiller materiale til, at lave et generationsskifte?

Jeg kan udmærket se ideen hvis valget står mellem 2 lige gode spillere, hvor den ene er 23 og den anden er 32, men hvis f.eks. Slavensky er flere niveauer over den næstbedste i DK, så er det da ham, der skal spilles med.

Betyder rutinen ikke også noget i forhold til landskampene?

Så må vi andre, der træner spillere jo bare træne endnu hårdere på vores talenter, for at slå de "gamle" af holdet :) - Det er da også en motivationsfaktor for mig.

From: funzip
This Post:
22
248075.18 in reply to 248075.17
Date: 09/22/2013 11:00:37
Overall Posts Rated:
754754
Tror alle er enige om at de bedste spillere skal spille. Det er vidst blevet slået fast flere gange.

Hvad jeg så også har nævnt flere gange er at de spillere der er over 32 nu rent faktisk er blevet overhalet af de yngre så det er egentlig slet ikke et tema lige nu. Vi har bedre guards end Slavensky eller hvem det end måtte være. Se tidligere post ang. skills bla. Slavensky var langt foran konkurrenterne da jeg tog over som landstræner og den ubestridte stjerne i mange sæsoner, men nu er niveauet lige steget en tak, og vi har en god bredde lige nu blandt vores guards. Men jeg forudser at vi vil komme i den situation her igen, da der helt sikkert er nogle huller i årgangene og færre spillere på vej. Så det er bare om at komme igang med at træne:)

Derudover er der masser af dialog med de managers der træner danske talenter mod NT, vi er som Pirates også nævner en lille BB nation, og bliver desværre kun mindre for tiden, så der skal holdes godt fast i de spillere der har potentiale til at nå NT. Og det bliver der arbejdet hårdt for, og endnu mere med den nye landstræner er jeg sikker på;)
Kan vel godt sige tillykke til RoqueSC allerede nu, da det ikke er muligt for andre at stille op mere. Og han har ihvertfald allerede fået én stemme;)