BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Transfernyheter

Transfernyheter

Set priority
Show messages by
This Post:
00
252850.15 in reply to 252850.14
Date: 12/30/2013 5:52:55 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
207207
Varför är det konstigt? Lag som går minus varje vecka är trots allt sällsynta, det är alltså inte många som detta är aktuellt för.
Och självklart borde det vara orimligt att köpa in superdyra spelare till lag långt ner i seriesystemet, det borde de ha ändrat för länge sen.
Det smartaste systemet hade kanske varit att försöka efterapa NBA lite vad gäller straffskatt över lönetak, där får du spendera massor och gå back, men det kostar mer ju högre över taket du går och pengarna går till konkurrenterna i ligan. Det hade nog fått folk att istället söka långsiktiga strategier gissar jag.

This Post:
00
252850.16 in reply to 252850.15
Date: 12/30/2013 12:20:59 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Att man begränsar vilka lag som får köpa monstren tycker jag är superb. Något jag föreslagit ett antal gånger själv. Egentligen vill jag det mest för realismen men det behövs tveklöst för att hindra att nya lag köper på sig för dyra spelare och går i konkurs direkt och därför inte blir kvar i BB.

Det jag motsäger med löneskatten är enbart att det inte känns tillräckligt väl utarbetat vad gäller belöning för att träna egna spelare. Sen ska man ju oavsett inte behöva ta sig över nivån för negativ ekonomi så på det sättet är det ju enbart positivt att man tvingas betala straffskatt.

Jag tycker att man borde göra åtgärder så att spelarna med höga löner blir attraktiva och det nya systemet gör ju dessa än mindre intressanta. Tycker alla nyheter är förbättringar dock.

This Post:
00
252850.17 in reply to 252850.16
Date: 12/31/2013 11:38:42 AM
Overall Posts Rated:
4747
Jag håller helt med. Bra förändringar generellt men den om egentränade spelare slår lite fel känns det som. Grundtanken med fairplay-reglerna är bra, att man inte ska köpa sig framgång på det sättet, men detta lär öka träningen av spelare och därmed höja priserna på tränings objekt och tyvärr på sikt även sänka priserna på mer lönetunga spelare.

Men fler taktiska alternativ välkomnas alltid, bara det inte blir för mycket slump :)

This Post:
00
252850.18 in reply to 252850.17
Date: 12/31/2013 5:14:32 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Tycker det vore bättre hitta vägar att göra de bästa spelarna attraktiva. Då skulle man också få belöning för träning men då genom försäljning. Nya reglerna riskerar tveklöst att göra transferen väldigt död då man inte lockas sälja spelare som man lagt träning på.