BuzzerBeater Forums

BB Norge > Hjepletråd

Hjepletråd

Set priority
Show messages by
This Post:
00
804.15 in reply to 804.14
Date: 9/5/2007 8:49:16 PM
Overall Posts Rated:
00
Jeg fik ikke en stjernespiller

From: Meegaa88

To: Joe
This Post:
00
804.16 in reply to 804.11
Date: 10/28/2007 1:26:37 PM
Overall Posts Rated:
00
Hva bør vi gjøre først når vi har fått nytt lag? Kjøpe talenter, ansette staff osv.
Hva bør vi trene først? Stamina?

From: lalbot

This Post:
00
804.17 in reply to 804.16
Date: 10/28/2007 2:30:33 PM
Overall Posts Rated:
00
Noen som gidder å forklare hva de forskjellige posisjonene trenger av skills?
Er ikke så veldig inni baskett enda :P

This Post:
00
804.18 in reply to 804.16
Date: 10/28/2007 9:33:20 PM
Overall Posts Rated:
00
Tror det er mest likt hattrick. Men det beste er vel å se det ann litt i førsten før en begynner å svi av penger. Sånn som jeg har satt opp laget er etter de som er best betalt..

From: 23Larsen

This Post:
00
804.19 in reply to 804.17
Date: 10/30/2007 12:08:11 AM
Overall Posts Rated:
1717
Det er sikkert de her inne som har bedre peiling enn meg, men siden de velger å holde sin munn lukket kan jeg forsøke meg bittelitt veiledning.

Point Guard:

Dette er i utgangspunktet din ballfordeler, passing er viktigste skill.

Shooting Guard:

Dette er mannen som er din målscorer fra utsiden, Se etter Jump shot og jump Range.

Generelt om Guards kan man si at de trenger de tre øverste skillsene i de to skillskolonnene.

Small Forward:

Vanskelig å definere, avhenger i grunn av taktikken du spiller. Mange forskjellige spillertyper her.

Power Forward og Center:

Her er det de tre nederste av skillsene i de to skillskolonnene som gjelder. Dette er posisjonene til de største spillerene dine.

Men merk at høyden til spillerene i grunn ikke spiller inn i kamp, det er kun eksempelvis Rebounding skillen som har noe å si.

Høye spillere har vistnok en fordel når det kommer til eksempelvis rebounding i trening, hvor mye dette er aner jeg ikke. Litt surt sine flere av mine beste spillere her ikke er så store at det gjør noe.

Håper dette hjelper litt i alle fall, husk at dette er på generell basis. Variasjoner kan og vil forekomme;-)

Message deleted
From: lalbot

This Post:
00
804.21 in reply to 804.19
Date: 10/30/2007 4:55:36 PM
Overall Posts Rated:
00
takker :)

This Post:
00
804.22 in reply to 804.21
Date: 10/30/2007 6:34:39 PM
Overall Posts Rated:
00
Her er det mye vi ikke forstår Skiftet navn i Hattrick så jeg tok gamle navnet hit. Spiller første kamp i dag så får vi se. Har overhode ikke greie på basketball.

This Post:
00
804.23 in reply to 804.19
Date: 10/30/2007 7:56:10 PM
Overall Posts Rated:
00
Takker Larsen, det var lærerrikt!

Har du tips til hvilket beløp man bør ha til scouting hver uke? Tipper økonomien er stram nå som vi er helt nystartet, men noe bør vel satses?

Hva kan du si om trenere? Bør jeg handle inn noen som er bedre, eller greier jeg meg med de jeg har fått utdelt?

This Post:
00
804.24 in reply to 804.23
Date: 10/30/2007 9:04:46 PM
Overall Posts Rated:
1717

Godt å se at det begynner å bli litt aktivitet på dette forumet, bare hyggelig om jeg kan være til litt hjelp:-)

Når det gjelder trener så har jeg sett det skrevet at man burde ha rund nivå 5-6 og det tror jeg sikkert stemmer ganske godt.
Økonomien er nesten sykt stram, jeg går i alle fall godt i underskudd enda og det er Tv-kampene som redder økonomien så det gjelder å passe godt på utgiftene.

Scouting så kan jeg egentlig ikke se så mye grunn til å bruke mer enn 10000 i uken, dette basert på erfaringene fra i fjor.
Jeg kom inn litt ut i fjorsesongen og satset ca det hele sesongen, pga av at flere lag ikke var spesielt aktive gamlet jeg på at jeg skulle få bedre oversikt enn de lagene som kom inn etterpå. Det betalte seg i at jeg trakk to level A drafts. Dette til tross for at jeg hadde nest siste trekk i draften. Den siste jeg trakk var udugelig men det var som forventet.

Dersom man gjør det dårlig i serien vil man få desto tidligere trekk i draften, jo bedre man gjør det så får man tilsvarende dårligere.

Dette vil med andre ord si at det lønner seg å bruke mer penger på scouting jo dårligere man gjør det i serien, samtidig er gjerne økonomien noe strammere da siden man vil slite med å fylle opp stadion.
I sum vil jeg si at 10 000 virker som den mest fornuftige løsningen nesten uansett hvordan man gjør det i serien. I alle fall foreløpig.

Forøvrig kan jeg legge til at jeg solgte den ene A-level draften min. Det var en aldeles strålende 18 årig Shooting Guard som var mye bedre enn noen av guardene mine.
I min naivitet la jeg ham ut for salg siden jeg ikke trener guards og tenkte jeg kunne forsterke med en minst like god spiller etterpå. Slik det erfaringsvis fungerer i Sokker og HT. Det viste seg å være feil.

Foreløpig virker det ikke som alder spiller så veldig mye inn på prisen. Min spiller gikk for nesten 400.000. Jeg prøvde å kjøpe langt eldre spiller med noenlunde samme skills litt senere som faktisk viste seg å bli litt dyrere.

Det hele endte med at jeg kjøpte meg en middelmådig SG og sparte resten av pengene til å dekke opp for underskuddet. Jeg kunne egentlig heller ha brukt ham selv. Men nå vil han forhåpentligvis få trening og det vil være gunstig for landslaget vårt om ikke annet:-)

Sånn er det vel når et spill er såpass nytt som BB.

This Post:
00
804.25 in reply to 804.24
Date: 10/31/2007 4:34:34 PM
Overall Posts Rated:
00
Ja, ikke overraskende at transferen ikke fungerer optimalt enda. Vel, takkeri gjen for innspill, vil nok investere 10 000. Skal kikke etter nye trenere, men er redd for å blåse for mye penger tidlig. Dummet meg litt ut på slikt i starten av min HT karriere, skal ikke gjøre samme feilen her :-)

Er det rett at treningsoppdateringer er fredager her?

Advertisement