Beste,
Als we de termen van BB-Nederlands gaan overnemen op het BB-Nederlands(Belgie) dan kunnen we net zogoed het BB-Nederlands(Belgie) weglaten als taal. Het begint bij Erbarmelijk te verandere naar drastisch, en het eindigt met de ganse taal over te nemen. ik vlaanderen gebruikt men bij mijn weten zelden het woordje dramatisch (althans, in anwerpen hoor ik het niet. Erbarmelijk hoor ik wel, dus dat hoort daar thuis). Ik begrijp de verwarring bij uitstekend, maar dan moet je gewoon met je muis over de waarde gaan staan en zie je of het een 9 of een 10 is. Wat bij betreft is Sterk ==> Bedreven een logische opvolging. Indien je er toch op staat om het te veranderen, dan zou ik het volgende voorstellen.
Erbarmelijk (1)
bedroevend(2)
slecht(3)
Zwak(4)
matig(5)
gemiddeld(6)
redelijk(7)
sterk(8)
bedreven(9)
schitterend(10)
uitmuntend(11)
geweldig(12)
enorm(13)
wonderbaarlijk(14)
fantastisch(15)
uitzonderlijk(16)
verbazingwekkend(17)
fenomenaal(18)
kolossaal(19)
legendarisch(20)
dat lost je uitstekende probleem op, en dan heb je gelijk een ander woord voor ontzagelijk. Maar een ding moet duidelijk zijn: oftewel wil je van BB-Nederlands(Belgie) af als taal. oftewel stel je voor de woorden die eventueel voor verwarring zorgen, te vervangen door meer Belgische woorden en niet om de Nederlandse termen gewoon maar over te nemen.