BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Slutspel säsong 11

Slutspel säsong 11

Set priority
Show messages by
This Post:
00
133725.16 in reply to 133725.13
Date: 3/10/2010 2:05:48 AM
Overall Posts Rated:
8080
Vilken omgång! En stor skräll och en mindre. Den mindre är självfallet Slamdunkers dit tvålande av ECC. Och den större skrällen var att Bissy slog ut mig! Jag är riktigt besviken på mina killar. Det enda positiva är att Bissy faktiskt fick använda en PCT mot mig och det gör att 1N just nu borde ha högst entusiasm av lagen som är kvar.

Spännande!!

Jo, din förlust var en riktig superskräll!

Min plan inför slutspelet var som du vet att låta Masen möta 1N, med förhoppningen att 1N skulle spela PN och förlora, samt att jag skulle kunna slå SBK, så att jag kunde få hemmaplansfördel mot Masen. Även om det var nära att gå precis enligt plan så blev resultatet till slut bara ett platt fall. Eventuellt hade jag tjänat lite på LI mot SBK, men jag är faktiskt tveksam till det, utan mest var det nog spelarnas nerver, eller nåt sånt, som fällde mig i min match...

Om Bissy spelar ännu en PCT samtidigt som 1N spelar en PN så håller jag 1N som favorit i finalen, förutsatt att det är dom två som möts, vilket verkar högst troligt.

This Post:
00
133725.17 in reply to 133725.16
Date: 3/10/2010 4:23:48 AM
Overall Posts Rated:
2929
Ja det låter som en bra plan, hade ju varit guld om den lyckats... roligt med lite spel sådär i slutskedet till skillnad mot oss andra som bara blundar o dunkar på :D
Som jag sa så var det en jäkla otur du hade mot mig, jag kan egentligen bara se ett enda misstag du gjorde, att spela Ferreira i seriematchen mot mig. Det avslöjade att du skulle spela med en inside-kille som SF. Jag var nämligen inte säker på hur du skulle ställa upp med ditt lag innan det.
Men som sagt så beror det ju till 90% på oturen, kollade lite snabbt nu och mina SF som hade en förväntad utdelning på 97% låg i matchen närmare 190%! Sen överpresterade i stort sett alla andra spelare också.

Jag skulle nog fortfarande hålla bissy som favorit, jag tycker de var klart bättre i den enda match där båda lagen riktigt toppat lagen, cupfinalen. bissy kommer bli riktigt, riktigt svårslagna när de äntligen toppar laget.

This Post:
00
133725.18 in reply to 133725.17
Date: 3/10/2010 8:11:33 AM
Overall Posts Rated:
8080
Ja det låter som en bra plan, hade ju varit guld om den lyckats... roligt med lite spel sådär i slutskedet till skillnad mot oss andra som bara blundar o dunkar på

Tack, jag tyckte jag hade tänkt ut det hyfsat smart, men vad hjälpte det. det verkar smartare att blunda och sätta dubbelt så många skott än väntat, som din SF gjorde.

Som jag sa så var det en jäkla otur du hade mot mig, jag kan egentligen bara se ett enda misstag du gjorde, att spela Ferreira i seriematchen mot mig. Det avslöjade att du skulle spela med en inside-kille som SF.

Om du drog den slutsatsen av att Ferreira spelade så gjorde du fel, även om det blev rätt.

Jag tog ut det laget innan jag bestämt hur min taktik i nästa match skulle se ut. Det enda kravet var att jag skulle fylla mina två träningsplatser samtidit som jag minimerade risken för skador på viktiga spelare. det innebar att Vicente var given att få träning och sedan var det hugget som stucket mellan tre andra (Ferreira, Kaldi och Aguilo), att det blev just Ferreira var en ren slump.

För övrigt hade det nog varit Kaldi och inte Ferreira som fick SF-positionen om inte CL 33 spelat där (Kaldi har bättre outside defense och är bättre inside, men å andra sidan är han en sämre distansskytt). synd för mig att du tolkade min uttagning så, även om du säkert hade valt samma taktik ändå...

Lycka till mot 1N nu.

Last edited by chespirito at 3/10/2010 8:12:34 AM

This Post:
00
133725.19 in reply to 133725.18
Date: 3/10/2010 9:35:52 AM
Overall Posts Rated:
2929
Tack, jag tyckte jag hade tänkt ut det hyfsat smart, men vad hjälpte det. det verkar smartare att blunda och sätta dubbelt så många skott än väntat, som din SF gjorde. :D

Tja, vissa coacher kan planera, andra kan tagga sina spelare ;)
Nej men... även om man gör allt rätt så kan det ju ändå alltid bli förlust (och tvärtom såklart), trots allt en del av det som gör spelet värt att spela.

Om du drog den slutsatsen av att Ferreira spelade så gjorde du fel, även om det blev rätt. :)

Som jag sa så hade jag svårt att veta exakt vilken taktik du skulle spela. Jag tyckte ju att en inside-dominant taktik borde vara den du kom med, samtidigt så vet ju du också det och kan analysera vidare o slå till med en RnG mot min 2-3... så att du vilade alla dina inside-killar var nog det som avgjorde mitt beslut. Svårt mot en coach som kan attackera lite hur han vill o dessutom är taktiskt kunnig :|
Men där ser man, då hade jag lite tur innan match o mkt under match. Kul att ha de marginalerna med sig också!

Lycka till mot 1N nu.

Tack det lär behövas... men ska försöka se till så att du åtminstone blev utslagen av mästarna :D

This Post:
00
133725.20 in reply to 133725.19
Date: 3/10/2010 9:39:13 AM
Overall Posts Rated:
8080
. så att du vilade alla dina inside-killar var nog det som avgjorde mitt beslut.

Fasiken, du får kolla upp bättre nästa gång så att du tar felbeslut. Alaor Vicente (kommer i ungeär samma rangordning bland mina insidekillar som Ferreira gör bland mina outside) startade ju, även om han nu fick spela guard för träningens skull.

This Post:
00
133725.21 in reply to 133725.20
Date: 3/10/2010 10:54:26 AM
Overall Posts Rated:
2929
Haha, ja det missade jag faktiskt... otur :)

This Post:
00
133725.22 in reply to 133725.13
Date: 3/11/2010 7:38:24 PM
Overall Posts Rated:
00
Det enda positiva är att Bissy faktiskt fick använda en PCT mot mig och det gör att 1N just nu borde ha högst entusiasm av lagen som är kvar.

Tyvärr är det inte så.. jag har haft det lite för hektiskt (igen) och missat ställa in en hel del matcher på slutet.. tror inte det spelar så stor roll denna säsong heller tyvärr.. bissy har ett par säsongers försprång och jag är inte ikapp. Laget har definitivt en chans men det finns en del luckor.. talar inte om vad dock! ;-)

Underskattar inte Masen heller.. det kan mycket väl vara B8-finalisten oxå.

-P

This Post:
00
133725.23 in reply to 133725.22
Date: 3/12/2010 3:27:48 AM
Overall Posts Rated:
8080

Eftersom du redan slagit ut donm skulle iaf jag bli överraskad. ;) Däremot kanske SBK kan skrälla, men då krävs det ett litet under snarare än en ett litet knallpulver som mot mig.

This Post:
00
133725.24 in reply to 133725.23
Date: 3/12/2010 8:03:01 AM
Overall Posts Rated:
2929
Schhhh, inte hjälpa 1N i sin scoutning nu :(

This Post:
00
133725.25 in reply to 133725.24
Date: 3/12/2010 9:47:52 AM
Overall Posts Rated:
8080
Schhhh, inte hjälpa 1N i sin scoutning nu

Hahahaha, ja det vore ju nåt om dom scoutade fel lag: "Men titta aha, dom spelade ju mot mig senast och hade den här taktiken, dom kör säkert samma igen".

This Post:
00
133725.26 in reply to 133725.23
Date: 3/12/2010 10:54:37 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142

Eftersom du redan slagit ut donm skulle iaf jag bli överraskad. ;) Däremot kanske SBK kan skrälla, men då krävs det ett litet under snarare än en ett litet knallpulver som mot mig. :D

HAHA!!!

Advertisement