Mina siffror då, för att se om det går att fila på dem en aning.
SPELARE
Mina spelar kostar mig nu 631k, vilket är ungefär 100k mindre än tidigare säsonger. Ett medvetet och påtvingat drag från min sida. Här skulle min trupp behöva en bra (40-80k) Small forwrd och kanske ännu en bra guard och insidespelare, men budgeten räcker inte till.
STAB
Doctor 5, PR-snubbe 5, tränare 6 ger en kostnad på 90k just nu.
Doktorn och PR-snubben går kanske att byta ut för några tusenlappar medan en ny tränare går på minst 400k. Jag brukar försöka byta staff när kostnaden går upp mot 100k så det är snart dags...
Doktorns nivå har gjort att jag haft ytterst få skador, så jag vill inte sänka den. Inte heller PR-snubben då jag inbillar mig att det lockar en del publik och lite mer Merch. Men jag kan ju ha fel.
SCOUTING
Lägger 5k denna säsong mot 0 föregående. Har så pass många scoutingpoäng att jag skulle kunna scouta alla era lag OM det gick...(intressant sidospår, men vi lämnar det)
Det ger utgifter på 726k denna vecka. nu raskt vidare till intäkterna.
PUBLIK
Hade hemmamatch och var/är obesegrad, drog in 542k. Då har jag nästan 2000 tomma ståplatser, 100 tomma lower tier, 17 courtside och 4 tomma luxury boxar. Skruvade lite på priserna ifjol och har ökat intäkterna aningen. Skulle jag sänka priset på ståplatserna från 16 till 15 så måste det komma 18345+ mot nuvarande 17199 vilket jag inte tror. Närmare tillhands är att jag ökar priset ännu mer till 17 för att se vilken effekt det får. Om det kommer 1687+ pers så drar jag in mer pengar. Jag jämförde min areana med några andra och såg att min kanske har lite för många ståplatser och lite för få lower tier, Spångakillarna har 5200 platser där mot mina 2600. har för mig att det var där jag "gick miste" om mest intäkter. Men det är ju inte gratis att bygga arena direkt...
Sen får jag väl räkna med 50k plus i kassan denna vecka pga cupspel, men hur länge den extrainkomsten finns vet jag inte så jag vågar inte räkna med den. Det KAN bli att jag tvingas köpa in en bonusspelare för att överleva lite längre i cupen men då får han inte kosta mycket och ha under 50k i lön för att det ska vara värt det. Han kommer att säljas så fort cupäventyret är över.
MERCHANDISE
Jag drar in måttliga 65k på detta nu, antar att grekiska medelmåttor och gamla amerikaner och litauer på guardplats inte drar in så mycket i souvenirshopen. Ingen NT-spelare. Har dessutom bara två svenskar(reserver i cuplaget) kvar i truppen.
Svenska TO, svenska spelare men framförallt svenska NT-spelare hade varit ett lyft på denna positionen.
TV
Drar liksom alla ni in 203k
Inkomst denna vecka (om jag vinner cupmatchen) blir då 861k
Jag går alltså 135k plus denna vecka.
Om man då omvandlar det direkt till spelarlöner så skulle jag klara av 766k. Men eftersom träningen inte ger en dyft så måste jag spara på slantarna.
Och eftersom min kassa är relativt tom så måste jag spara hårt för att inte hamna i nästa säsong av Lyxfällan.