Så länge som den skeva bild av hur spelare ska tränas finns kvar kommer den allmänna uppfattningen vara att LI är och förblir den mest dominanta taktiken. Så länge spelare inte tränas på dom båda sidorna av vad som nu gäller om man ska ha en guard eller post player så tror jag inte vi kommer se någon ändring på de.
Känns som att själva basketen har kommit i skymundan i de här spelet å just spelet har tagit en större roll. Folk försöker inte ta fram spelare som passar i sitt lag utan köper/tränar spelare som stämmer överens med mallen på hur en spelare ska se ut.
Myter som inside skills på guards tar en evighet att träna och tvärt om samt att SB är otroligt dyr skill sprids ju fortfarande som en allmän sanning av folk som inte ens har så mkt som den minsta aning om vad dom pratar om.
Jag tänker då gå mot strömmen å inte bara köpa gamlingar med hög lön å inget mer än primära skills. Om de sen leder nå vart är mindre viktigt, bara jag får ha kul å ta fram något som inte alla andra gör så e jag nöjd.
Bra inlägg! Kul också att du försöker gå emot strömmen lite. Om du sen gör det har jag inte så stor koll på. Skulle vara kul att se hur en sådan spelare ser ut/kan se ut?
Som jag skrivit tidigare så har jag försökt ha balanserade spelare på alla positioner. Men övergripande är att jag haft mer inside, än outside-förmågor totalt på killarna.