Jag tackar för dina och Rosens synpunkter och försöker analysera läget ytterligare.
När det gäller PR-gubben och Doktorn är det säkert så att en lägre nivå räcker, säg nivå 4. Men i vilken sits ska man då ha en nivå5? eller ännu högre, en sexa? - Tillhör man toppen av SBBL så "borde" väl nivå 5 vara behövligt kan jag tycka.
Men eftersom nivå5-snubbar inte kostar så mycket, min nya kostade 1000kr, och har lön på 20k just nu så kanske man kan testa en nivå noll på doktorn och se hur det går.
När det gäller tränaren har jag ärligt inte satt mig in i hur effektiva de är på olika nivåer. Och ja Jokehim, du har rätt, det är Postolski(24) och van der Kroef(23) samt Lagonidis(20) som får träning denna säsong, så de är inte purunga direkt.
Så kanske ska jag gå ner en eller två nivåer på tränaren också. Det rimmar kanske bättre med min tilltänkta "spar"-taktik där jag hoppas kunna byta ut äldre spelare mot yngre.
När det gäller spelartruppen så vet jag att jag spretar lite för mycket. helst vill jag ha 3 bra uppställningar så man klarar sig hyfsat länge i cupen utan att behöva köra allt för många från a-laget. Men jag är inte där och har inte de ekonomiska krafterna att köpa in spelarna än heller.
Så denna säsong borde egentligen bli ett stålbad, rensa ut tidigt och spara pengar för att köpa starkt inför nästa säsong, men risken att hamna i ett kval och då åka ut är för stor så jag vågar inte. jag hamnar lite i limbo, vilket är mitt eget fel och ingen annans.
Jag vill också poängtera att detta är inget gnäll eller buhu eller vad f_n det kan tolkas som, jag skriver bara för att försöka få större förståelse för spelet och hur ni andra tänker och handlar. Det hjälper mig förhoppningsvis att fatta bättre beslut för mitt eget lag.
Truppen var det, Rosen förespråkar att jag gör mig av med Jonas, min åldrande PG. Det enda som händer då förutom att jag "tjänar" 46k i veckan är att jag inte kommer ha en duglig backcourt i två av tre matcher i veckan.
Mina insidespelare är vad som håller laget uppe, de är bara tre till antalet och med backupen Renfu så får jag många vinster/lön. De utgör alltid ett hot, och en trygghet för min del.
Skitspelarna som du(Rosen) nämner har jag funderat på och kanske går det att fimpa en eller två men då snackar vi 6k/veckan eller 84k på ett år. Går såklart att köpa in vilken tomte som helst vid ev. skador, men ork!
Visst ska jag bygga ut arenan med mer sittplatser, men jag får ta det lite pö om pö.
Det går inte att riva ståplatser?!
Så tack för era synpunkter!