En näe tuossa pelaajien erottelussa eri majujen treeniin varsinaista ongelmaa (vaan on sujunut aika hyvin), mutta mun mielestä erittäin hyvin toimii etenkin tämä systeemi, jossa nyt esimerkkinä mulla on ollut molemmissa majuissa sama pelipaikka vastuullani, jolloin olen pystynyt molempien koutsien kanssa keskustellen suunnittelemaan aika tarkkaan ketä pelaajaa treenataan vähän enemmän jompaa kumpaa majua ajatellen ja ketä vähemmän, riippuen sekä potentiaaleista että lahtötaidoista. Jotenka mahdollisesti tätä systeemiä voisi soveltaa kaikilla pelipaikoilla. Ainakin mahdollisuutta on syytä tutkia (löytyykö innokkaat hyvät ppv:t ja käykö molemmille majukoutseille yms.).
Toiseksi en sanoisi kovin jyrkästi että U21 on MJ:n tulevaisuus. Ainakaan mun mielestä ei näin tarvitse pääasiassa olla, sillä muutoin U21:stä tulee MJ:n farmi. Tämä eritoten siksi että kuten on tullut ilmi, drafti ei pursua HOF-pelaajia. Sen sijaan supertähtiä ja kiintotähtiä on kuitenkin kohtuu paljon per ikäluokka ja heistä varmasti löytyy keskimääräisesti paljon MVP+pelaajia suurempi tarjonta hyvillä lähtötaidoilla varustettuja pelaajia. Supertähden potentiaaliraja on palkassa about sadan tuhannen nurkilla ja se riittää kevyesti kaikista kalleimmillekin U21-senttereille tai jos ei niin treeni on vedetty aika reisille (kolmen taidon monsteri). Yritän siis sanoa, että U21:een tulisi treenata pääasiassa super/kiintotähtiä, koska niiden potentiaali riittää siihen ja niistä on paras valikoima lähtötaitojen ja määrän puolesta. MJ taas tarvitsee välttämättä MVP+miehiä ja heitä tulisi siis treenata pääasiallisesti sinne, MUTTA ongelma voi olla huippulupaus jolla on sekä MVP+ potentiaali että U21:en tasolle riittävät lähtötaidot. Tälläisessä tapauksessa kuvioihin siis tulee majukoutsien kompromissihenkinen yhteinen treenisuunnittelu, mutta kuten sanottua nämä ovat aikalailla harvinaisia tapauksia.
Eli yhteenvedettynä: U21:en prioriteetti on kovat lähtötaidot koska pelaajien tason mahdollisimman nopea nosto 21-vuotiaaksi mennessä on kaikki kaikessa. Potentiaalin tarvitsee olla vain riittävä (kiinto/super). MJ:n prioriteetti on potentiaali, koska maajoukkuetaso on niin kova että sinne pystyy treenillä ylipäätään yltämään vain harva kovapotentiaalinen junnu. Kuitenkin MJ:ssä on huomioitava treenaavien joukkueiden kyky huolehtia treenaamiensa pelaajien palkoista etteivät räjähdä käsiin, mutta se on kokonaan toinen tarina joka ei kuulu näihin vaaleihin.
Mielestäni tämä vastaa myös atsiin kysymykseen.
rubbercube