BuzzerBeater Forums

BB Nederland > U21 seizoen 30

U21 seizoen 30

Set priority
Show messages by
This Post:
00
267500.17 in reply to 267500.16
Date: 2/16/2015 1:56:12 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13831383
Dankje! Ja dat denk ik ook, ik zet er eigenlijk alleen info neer die gewoon op te zoeken is voor de tegenstander. De enige extra info is dat ze weten dat ik op de hoogte ben van hun gebruikte tactieken en vormen, en daar zouden ze eventueel iets mee kunnen maar dat is alsnog giswerk.

This Post:
00
267500.18 in reply to 267500.17
Date: 2/20/2015 9:24:35 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13831383
Aankomende maandag moeten we tegen Malta, kat in't bakkie al zeg ik het zelf. We hebben een goede vormupdate gehad (Plasman is gelukkig weer in uitstekende vorm) alleen de PG's blijven nog een beetje achter. Gelukkig zijn ze deze week niet nodig, en hebben ze niet teveel minuten gemaakt afgelopen week, dus de vorm komt hopelijk volgende week wel.

De Maltezers hebben een gebrekkig team aan alle kanten, dus we kunnen de wedstrijd mooi gebruiken om wat meer beleving te vergaren en het doelsaldo wat op te krikken, want ondanks onze perfecte 3-0 stand staan we 3de.

Verder heb ik niet veel te melden behalve dat Wicher de Kreij te koop staat voor 1,5 miljoen: (32949561)

This Post:
33
267500.19 in reply to 267500.1
Date: 2/23/2015 2:26:52 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13831383
Zoals verwacht een ruimschootse winst tegen Malta, met als mooie bijkomstigheid dat België tegen Tsjechië heeft gewonnen! We staan nu dus gedeeld eerste met Rusland en hebben een buffer tegen de Tsjechen. Volgende week een lastige wedstrijd tegen Israël.

This Post:
33
267500.20 in reply to 267500.19
Date: 3/2/2015 8:07:12 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13831383
Vanmiddag spelen we tegen Israël, wat een lastige wedstrijd gaat worden. Ik ben in conclaaf geweest met ex-coach Tesse over hoe we het beste de sterke centers van de Israëliërs kunnen temmen. We bleken hierover redelijk hetzelfde te denken, wat mij goede hoop geeft. Onze gekozen tactiek is enigszins gewaagd, maar het is een afgewogen risico waarvan ik denk dat we hem moeten nemen om een goede kans te maken. Hun centers hebben namelijk 2x zo hoog salaris en DMI als de onze, maar ik denk dat onze tactiek en betere balans in spelers dat kunnen overtreffen.

Mijn doel is 2de te worden in de poule, aangezien Rusland als 3de op de wereldranglijst staat en waarschijnlijk net een maatje te groot is. Israël en Tsjechië hebben echter beiden al van een team verloren waar wij tegen gewonnen hebben (Griekenland en België respectievelijk), dus ik ga er vanuit dat wie die ook moeten kunnen pakken. Vanmiddag dus de eerste ontknoping, dus allemaal inschakelen om half 5 om het team aan te moedigen!

Live verslag:
Helaas nog geen supporters gezien. De inside voorspelling is mislukt aangezien de Israeliers een Inside Iso gebruiken. Jammer, maar schade zou beperkt moeten zijn omdat de Inside Iso een minder effectieve tactiek is ga ik vanuit, aangezien ik verwacht dat ze niet erg gebalanceerde spelers hebben. Resultaat is dat hun SG het leeuwendeel van de schoten neemt, wat enerzijds een succes is omdat hun centers minder ballen krijgen, maar anderzijds schiet de SG er wel veel in (5 uit 6 met een 3'tje na het eerste kwart)

Voor de rest hebben we veel rebounds en loopt onze aanval efficient. We maken alleen veel fouten, en Raas is geblesseerd uitgevallen aan het eind van het eerste kwart door een flagrant foul. De stand na het eerste kwart is 33-33, en ik hoop dat het effect van de foute voorspelling minder wordt de rest van de wedstrijd.

Algra heeft wat moeite aanvallend, hij mist meer dan de rest van het team en heeft ook al 4 turnovers. Voor de rest is iedereen boven .500 FG% halverwege het 2de kwart, met Van Voorn en Herrebrugh allebei 5 uit 5.

De vele fouten lijden tot foutenlast bij Plasman en Algra en backup Keen heeft ook al 2 fouten in 2 minuten. De combinatie van blessure en foutenlast bij de SG zorgt ervoor dat we reserve Rusch meer moeten spelen. Misschien is het handiger om in het vervolg de backups van de ene positie in te stellen als reserve op een andere positie, zodat we altijd de beste 10 spelers actief hebben. Gelukkig schaden de vrije worpen niet, want ze schieten 7 uit 16, en hun starting SF heeft ook al 4 fout aan het begin van het 3de kwart.

Halftime score: 57-59

De wedstrijd begint buiten bereik te raken, door de foutenlast van Algra en Plasman en de blessure van Raas moeten we de mindere spelers meer minuten spelen wat de effectiviteit van het team niet ten goede komt. Aan het eind van het 3de kwart is de stand 72-87 en lijkt een winst een lastige opgave. Plasman heeft slechts 18 minuten gespeeld, terwijl hij de aanvallende mismatch moest zijn.

Last edited by Jeründerbar at 3/2/2015 12:52:29 PM

This Post:
11
267500.21 in reply to 267500.20
Date: 3/2/2015 12:14:58 PM
Overall Posts Rated:
8181
Mooi live verslag en voorbeschouwing, helaas heeft de 2e helft ons geen goed gedaan! Het is niet anders, op papier hadden ze dan ook een team wat er voor ons als een maatje te groot uit zag, vandaag helaas in praktijk ook... Ik ben mij alleen bekend met mijn eigen speler in het U21, Jorisse, vanwaar de beslissing om hem op de C positie te laten spelen en niet de PF? Aangezien op salaris/vorm basis Wessemius en Jorisse de sterkste opties waren en nu beide de C positie bezetten, was dit optimaal?

Volgende week een nog extra pittige wedstrijd op het programma, ik ben benieuwd en wens je alle succes coach! Hoop weer op een zelfde soort voorbeschouwing, leuk om zo op de hoogte te worden gehouden! :)

This Post:
00
267500.22 in reply to 267500.21
Date: 3/2/2015 1:01:29 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13831383
Wessemius heeft veel lagere secondary skills dan Jaapjan Algra, welke ook betere aanvallende skills voor een PF heeft dan Jorisse. Ik heb ze defensief een switch laten maken vanwege de redelijke OD van Jorisse, en ze zijn samen een top tandem.

De 2-3 zone bleek niet goed bestand tegen een inside isolation, wat blijkt uit de 9 uit 18 3punters van de Israëliërs en er is niet eens reboundend voordeel geweest, wat ik wel had verwacht. Ook heb ik weinig gemerkt van de betere shotblocking in een 2-3 zone. Ik denk echter dat de kans desalniettemin laag was om te winnen, ook met een M2M verdediging, welke weer minder goed zou zijn geweest tegen een inside aanval die de Israëliërs in de andere 2 belangrijke wedstrijden hebben gebruikt.

We hebben wel succesvol de bigs van Israel weten in te perken, alleen bleek dat hun guards ook sterk genoeg zijn om het team te dragen. Ik denk dat we hieruit kunnen concluderen dat ze gewoon een maatje te groot voor ons waren. In ieder geval is het een waardevolle ervaring geweest.

This Post:
00
267500.23 in reply to 267500.22
Date: 3/2/2015 1:49:58 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
535535
Second Team:
Silver Onions
inept perimeter defense heeft je de das omgedaan.
Niet dat je met een andere verdediging had gewonnen in mijn ogen.

Verder schrikt een 2-3 zone gebruiken ook komende tegenstanders af om een inside aanval neer te zetten.

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
267500.24 in reply to 267500.11
Date: 3/3/2015 8:36:31 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13831383
Ik zie trouwens dat Tsjechië van Rusland heeft gewonnen gisteren, wat tot gevolg heeft dat er niemand meer ongeslagen is in de poule en dat er 4 teams zijn die 4-1 staan, waarvan wij 3de staan vanwege doelsaldo. Dit bevestigd mijn vermoeden dat Rusland inderdaad te pakken is, wat weer hoop geeft. Aan de andere kant maakt dit het ook weer moeilijker om een 2de plek veilig te stellen, aangezien Tsjechië blijkbaar ook een erg sterk team is.

Een beetje uitdaging ga ik niet uit de weg, en we gaan alles uit de kast halen om de winst tegen Rusland binnen te slepen volgende week. Ik hoop dat alle managers die U21 spelers hebben deze week extra zorgvuldig zijn met hun minuten!

This Post:
00
267500.25 in reply to 267500.24
Date: 3/6/2015 7:57:22 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13831383
De vormupdate viel niet erg tegen, maar Bel en Raas hebben nog steeds lage (sub)vorm wat erg jammer is, aangezien Rusland sterke guards heeft. De meeste spelers hebben wel redelijk goede vorm, Rieme Jorisse in het bijzonder is al wekenlang in topvorm, complimenten aan manager Bolleboosje hiervoor!

Rusland zo te zien ook een gebalanceerd team, dus voorspellen gaat lastig worden. Ze hebben niet bijzonder goede vormen, dus het zal er om gaan spannen!

This Post:
22
267500.26 in reply to 267500.25
Date: 3/10/2015 8:09:49 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13831383
Helaas is de wedstrijd tegen Rusland toch minder spannend gebleken dan verwacht; een nederlaag van 18 punten is het resultaat. De verdediging van de Russen was te veel, alhoewel Algra en Plasman wel nagenoeg 50% schoten en ook samen 49 van de 80 schoten hebben genomen. Dat is een redelijk goed resultaat tegen een sterke verdediging en de Patient aanval heeft daardoor mijns inziens goed gefunctioneerd, aangezien daar blijkbaar de gunstige matchups lagen. Ik had wel verwacht dat van Voorn ook een steentje bij zou dragen door de hoge IS, maar hij, Colthof en Jorisse bleven offensief uit met een gecombineerd 1 uit 17 schotpercentage. Verder is ons 3punts percentage ook erg laag wat op zich te verwachten is, maar ik had niet verwacht dat we er 24 zouden nemen terwijl alleen Plasman degelijke range heeft. Ik vermoed dat dit door de lage flow is (ook slechts 14 assists), dat het veelal bailout shots waren. Plasman op SG is voor de flow niet echt handig, gezien de lage DR/HA/PA.

Daarnaast zijn we overrompeld op rebounds, we hebben 19 offensive rebounds weggegeven. Dit is waarschijnlijk omdat onze bigs meer gebalanceerd zijn getrained en dus niet onwijs hoge rebounding hebben, maar een verschil van 23 is wel bizar als je bedenkt dat onze teamrating voor rebounding hoger was dan die van de Russen. Wellicht een kwestie van pech met de game engine, maar als iemand een structurele verklaring hiervoor heeft hoor ik het graag.

Voor de rest was er verdedigend niet veel mis; 0.45 FG% is oke en we hebben meer turnovers geforceerd. Colthof heeft zijn matchup goed in check gehouden terwijl hij de meeste schoten nam (6 uit 20 met 4 TO's). Onze aanval viel dus tegen, maar Rusland was ook gewoon een maatje te groot.

Verder heeft Tsjechië van Israël gewonnen met meer inzet (ondanks dat ze halverwege vrij ver achter stonden), wat voor ons gunstig is omdat we nog tegen Tsjechië moeten spelen en van ze kunnen winnen, en ze ook een slechter doelsaldo hebben dan de Israëliërs (11 meer dan wij). Als wij dus met 6 punten verschil van ze winnen, en Israël van Rusland verliest zijn we alsnog door. Het is dus nog mogelijk op papier, maar het wordt wel lastig. Wat mee zit is dat ik vermoed dat Tsjechië Crunch Time heeft gebruikt omdat zij 4de stonden met het slechtste doelsaldo en dus moesten winnen, en ik vermoed niet dat Israël TIE heeft gespeeld want dat konden ze denk ik niet veroorloven, en ze hadden ook betere kans tegen de Tsjechen dan volgende week tegen de Russen. Als de Tsjechen dus CT hebben gebruikt is de beleving in ons voordeel. We gaan het zien!

This Post:
77
267500.27 in reply to 267500.26
Date: 3/16/2015 12:33:27 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13831383
Goed nieuws en slecht nieuws vandaag.

Goede nieuws is, we hebben de Tsjechen verslagen!

Slechte nieuws is, overwinning was met 1 punt verschil, wat resulteert in een te laag doelsaldo voor de 2de plaats. We hadden met 6 punten verschil moeten winnen en Rusland moest (en heeft dat ook gedaan) van Israël winnen. De eindstand in onze poule is Rusland 6-1, Tsjechië en Nederland 5-2 waarvan de Tsjechen met +71 doelsaldo onze +62 voor blijven. Israël eindigt met 4-3, maar wel een beter doelsaldo dan beide teams met 5-2 resultaat.

Al met al ben ik wel tevreden met het resultaat, aangezien we zeker geen makkelijke poule hadden met 5(!) tegenstanders waar serieus rekening mee gehouden moest worden. Om dan 5-2 te eindigen met net aan een lager doelsaldo dan de nummer 2 vind ik een goede prestatie.

De wedstrijd was rete spannend. We hebben de eerste 3 kwarten constant 5 a 10 punten achter gelopen, en elke keer als we in de buurt kwamen viel er weer een 3tje in aan de andere kant. Het enige wat mee zat is dat de Tsjechen problemen met foutenlast hadden. Van Voorn had een tentje opgezet bij de vrije worp lijn, en de PG van de Tsjechen (met 16 OD!) heeft maar 20 minuten kunnen spelen. Zijn vervanger was echter net zo sterk en had zelfs betere DMI, dus we konden de wedstrijd nog niet naar ons toe trekken. De backup PG had echter ook al binnen 9 minuten 3 fouten om z'n oren, en de SF kwam ook in de problemen wat perspectief bood.

Het 4de kwart brak aan en we stonden nog steeds 7 punten achter, en de PG en SF hielden zich koest. Tot halverwege het kwart toen ze er allebei uitvlogen met 6 fouten! Hun vervangers hadden salarissen van onder de 10k, dus we konden aan alle kanten scoren. De Tsjechen bleven echter ook scoren, en we hadden ook nog eens last van balverlies. Toen de backup SF ook nog geblesseerd uitviel en werd vervangen door een center, was het hek van de dam en kwamen we tot 1 punt verschil met nog 1 minuut te gaan.

De Tsjechen misten een 3tje maar pakten de aanvallende rebound, wat ons weer tijd kostte. Toen we eindelijk de bal hadden, maakte Colthof een turnover... Gelukkig kon het gehavende Tsjechische team niet scoren en kregen we de bal weer met 13 seconde op de klok. De coach tekende een mooie play uit voor Jorisse die sterk speelde zoals altijd (23p, 15r), en hij kreeg de bal op de baseline en vuurde met 3 seconde op de klok voor een voltreffer. Wat er toen eigenlijk moest gebeuren, is een fout te maken en hopen dat de Tsjechen er 1 in gooide en we konden verlengen, zodat we tijd hadden om de 6 punten verschil te maken. Dit mocht echter niet zo zijn, en de Tsjechen hadden nog 1 wanhoops fade-away waarna we als overwinnaar uit de bus kwamen. Een mooi resultaat tegen een sterke tegenstander, maar helaas niet genoeg voor de volgende ronde.

Advertisement