Egna spelare drar upp siffrorna rejält, speciellt om de är med i startfemman. Sen är landslagsspelare meriterande och förstås mer i seniorlandslag. Jag har 137k och har två spelare i startfemman och fyra på bänken som jag tränat upp där alla utom en kommer från draften. Jag har dessutom en landslagsspelare för Danmark som knappast hjälper mycket.
Sen hjälper även PR manager såvitt jag förstått det och har rätt hög nivå där (nivå 5).
Det är väl detta som styr merchandise och lagets prestation är väl inte bidragande till detta (utom möjligen marginellt) utan bidrar till publiksiffrorna. Är inte konstigt att Hardball drar upp snittet rejält. Frågan är om ens IOW har så väldans mycket mer än mig där. Utgår från att han får en riktigt bra ekonomi genom att han har höga publikintäkter och låga kostnader för draft och personal. Sen har IOW rätt beskedliga lönekostnader också då han köper väldigt välbalanserade spelare så spar pengar i löner trots att han har starkaste truppen i serien säsong efter säsong. Ett effektivt koncept för att nå framgångar men det krävs förstås mycket mer än bara detta för att lyckas på det sätt IOW lyckas.