Med tanke på hur tuff din konferens är så kan det mycket väl räcka med att sluta nästsist för att sen kunna kvala sig kvar. Mycket tillfälligheter som avgör med så många jämna lag. Finns inga direkta räddningsplankor men samtidigt är ju knappast ditt lag just något sämre än KFUM Skellefteå och Isle Of Wight även om det senare laget väl lär ta sig till slutspel som vanligt

För två säsonger sedan var både NIL och Ardbeg slutspelslag för att åka ner förra säsongen så det visar på hur små marginalerna är. IOW slutade femma den säsongen och är väl inte nämnvärt mycket starkare idag än då men lyckades ändå ta sig till slutspel förra säsongen. Är väl inte otänkbart heller att Glaskulan får slåss för överlevnad. Däremot borde Spånga, GB, Loyk och A-Torp kunna undvika jumboplatsen med de lag de har just nu.
Slutar du sjua så väntar som det ser ut nu Ratu eller ECC och de har ju rätt låga löner i jämförelse med dig så går ju helt klart plocka ner till tvåan trots deras fördel av hemmaplan i så fall.
Jag skulle testat ett tag till innan jag börjat ge upp i alla fall

Men visst är det bra sjukt hur ojämna serierna kan bli? För två säsonger åkte jag ned trots att jag hade 5 segrar fler i grundserien än ECC som petade ner mig. Fick åtminstone 450k som kompensation för ett bra draftval ...