Ik vond de 5de plek zoals die was helemaal niet slecht, alleen was het wel een vreemde situatie dat er mensen waren die bewust 6de werden met een sterk team, puur om geld te verdienen met een degradatieserie van 3 wedstrijden die ze toch wel zouden winnen tegen een zwakke nummer 7. En vermoedelijk zal dat minder worden, omdat het er op lijkt dat daar de financiële voordelen lijken te vervallen. Maar ik vind het echt heel vreemd dat het nu in de basis als volgt lijkt te worden:
Oud:
Nr 5: 100% salaris, 0% inkomsten
Nr 3 & 4: 100% salaris, 33% inkomsten, kansje op 2de ronde PO
Nieuw:
Nr 5: 0% salaris, 0% inkomsten
Nr 3 & 4: 100% salaris, 33% inkomsten, kansje op 2de ronde PO
Ongetwijfeld zal de soep niet zo heet gegeten wordt, als hij opgediend wordt, maar voor een DBA team is het een cadeautje van tussen de 500k en 800k als je 5de wordt (voor een DII tussen de 200 en 250k?), terwijl de situatie voor de nummers 3 en 4 gelijk lijkt te blijven (en eigenlijk dus in verhouding achteruit gaat)... En het druist tegen mijn competitieve hart in om iemand die lager eindigt, een hogere beloning te geven, puur om het een aantrekkelijke lange termijn keuze te maken.
Nogmaals, ik ken de exacte details met gevolgen voor seizoenskaartenverkoop en wat het nieuwe TV contract gaat doen (geen officiële wedstrijd is ook geen item bij Studio Sport??), maar ik durf die uitdaging wel met je aan! ;) Jij mijn derde plek, ik jou 5de... Zou Charles het door willen rekenen aan het einde van dit seizoen?? (Dan moet je trouwens wel 5de worden, he! ;) )
Last edited by Thijs at 12/23/2010 12:49:02 AM