FCP is een defensive strat, hoezo zou dat mij meer schoten opleveren. En als je bedoelt dat de tegenstander meer schoten krijgen, dan zou very high pace het juist meoten voorkomen. Tenzij ze 1 voor 1 goeie handles hebben.
Het levert jou meer schoten op omdat de aanvallen veel korter duren, in beide gevallen. Als jij door een FCP de bal binnen 10 seconden onderschept, zal jij balbezit krijgen en dus kunnen schieten, ipv dat je een gehele aanval moet wachten totdat je balbezit krijgt. Als jij de FCP niet goed uitvoert, krijgt je tegenstander sneller makkelijke schoten omdat die pass makkelijk gegeven kan worden, hierdoor zal de tegenstander sneller zijn open schot kunnen nemen waardoor jij dus weer sneller de bal in bezit hebt.
Wat ik bedoel te zeggen is dus gewoon dat de aanvallen van je tegenstander veel korter duren door FCP, waardoor er dus meer balbezit voor jouw is.
Het aantal schoten van jouw zal dus toenemen, aangezien je run en gun speelde zal je dus snel je schoten nemen, waardoor het balbezit van Marline ook weer toeneemt, waarna ook Marline veel snelle schoten neemt door je FCP, een mooi cirkeltje dus ;).
Dit verschil is mooi te zien als je de wedstrijd van zaterdag erbij pakt. Marline speelt daar een push the ball en creeert in die wedstrijd 103 schoten met 15 vrije worpen, push the ball is high paced. Dan nu in de wedstrijd tegen jou speelt hij een standaard aanval (normal pace), hier creeert hij 107 schoten met 13 vrije worpen. Ik denk dat dit komt door jouw very high paced taktieken.
In mijn ogen is het dus niet zo dat je defensieve strat totaal geen invloed heeft op het aantal mogelijkheden van de teams, je defensieve strat heeft wel degelijk uitwerking op je eigen aanval en op die van je tegenstander vind ik. Maar dat is gewoon mijn mening ;)