Vill bara klarlägga några saker först:
* Andralaget kommer inte att kunna köpa in Svenska spelare. Det kommer att finnas en nationsrestriktion.
* Lagen(första och andra) kommer inte att kunna köpa spelare som någon gång spelat i det andra laget. Restriktion.
Hade sett att man inte kan köpa en spelare som någon gång spelat i det andra laget, men förstår inte varför den restriktionen finns. Ok att man inte kan köpa direkt från det ena eller andra laget för jättesummor, men om det går via ett tredje lag förstår jag inte varför.
Hade däremot helt missat att man inte får köpa spelare från sitt ursprungsland. Jag kan delvis förstå att man inte vill ha en massa farmarlag, samtidigt skulle det ge mindre länder chansen att kunna konkurrera lite bättre i landslagssammanhang, vilket skulle göra spelet intressantare. Så jag tror att det är en lite dum regel också.
Sen är det väl så att inget är bestämt, så det kanske inte blir de reglerna i slutänden.
I vilket fall är jag klart sugen på att skaffa ett lag i USA, som jag skrev ovan. Har lite träningsplaner som jag inte kommer kunna verkställa i mitt huvudlag på länge pga andra planer. Skulle vara kul att testa.
Last edited by ArgenTum at 1/17/2014 1:48:51 PM