BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U21 National Team Debate Thread

U21 National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: jacob_f

This Post:
00
271972.19 in reply to 271972.18
Date: 8/6/2015 8:01:46 AM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Seppu har antagligen noterat de bästa spelarna från de generationer som är 20 och 21 år idag men det kan bara han svara på. Vet heller inte hur bra NT Scout är på att hitta spelare. Om det söker igenom alla aktiva lag i BB så ska ju alla spelare finnas där. Men det är Ratu, Manon, Seppu m.m. bättre på att svara på. NT-Scout fanns inte när jag var förbundskapten för U21. Är ju rätt länge sen nu sen jag steg av efter mina 14 säsonger :)

Jag får höra vad Seppu skriver. :)

This Post:
00
271972.20 in reply to 271972.19
Date: 8/6/2015 9:38:05 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Joke täckte väl in vad scoutningen innebär ganska bra, sen är det ju bara att konsekvent ta ut bästa laget för matchen och försöka pricka gdp:er och komma med oväntade taktiker (då vi sällan har köttigaste laget). NT scout har jag provat ett par gånger, ger en hygglig lista att börja med sen så hör folk själv av sig också då de ser en text som säger att deras spelare är ev bra nog för u21 osv.

This Post:
00
271972.21 in reply to 271972.19
Date: 8/6/2015 3:56:52 PM
Pipa Warriors
SBBL
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
NT scout hade tidigare en bugg som gjorde att den kunde missa spelare. Den nya versionen fungerar väldigt bra, och fångar upp spelare även i utopia!

Du får en excel lista på alla spelare, namn, id, länk (som du enkelt kan göra om till hyperlänk så det är bara att klicka i excel dokumentet för att komma till spelaren), ålder, potential, ja allt som är synlig för alla.

Sen får du ta ut spelaren, kopiera källkoden, klistra in den i databasen, o sen sparka spelaren.

Scoutade som sagt 100 spelare på ca 3h på detta sättet förra gången. Sen gäller det ju att maila ut till folk med angående deras spelare om man vill ha dem tränade på specifika sätt, och även med formen. Just bristande kondition o formproblem är det klart tråkigaste att ständigt påminna om.

This Post:
00
271972.22 in reply to 271972.21
Date: 8/6/2015 5:14:30 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
NT scout hade tidigare en bugg som gjorde att den kunde missa spelare. Den nya versionen fungerar väldigt bra, och fångar upp spelare även i utopia!

Du får en excel lista på alla spelare, namn, id, länk (som du enkelt kan göra om till hyperlänk så det är bara att klicka i excel dokumentet för att komma till spelaren), ålder, potential, ja allt som är synlig för alla.

Sen får du ta ut spelaren, kopiera källkoden, klistra in den i databasen, o sen sparka spelaren.

Scoutade som sagt 100 spelare på ca 3h på detta sättet förra gången. Sen gäller det ju att maila ut till folk med angående deras spelare om man vill ha dem tränade på specifika sätt, och även med formen. Just bristande kondition o formproblem är det klart tråkigaste att ständigt påminna om.

Ok. Det låter som om jag skulle kunna fixa det här. Bara jag får programmen att fungera på min mac.

Läge att ställa upp för val genom att anmäla mig på valsidan kanske?

This Post:
00
271972.23 in reply to 271972.1
Date: 8/7/2015 1:53:09 AM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Nu är det officiellt. Vi ställer upp till val för kommande två säsonger. Efter det kommer vi att lämna över till nästa man eller kvinna.

Min förhoppning är att kunna ta väl hand om våra svenska ungtuppar. Några resultat siktar jag inte på. Utan jag hoppas det ger med sig ändå.

Om jag vinner valet så ser jag gärna att fler engagerar sig att hjälpa till kring laget.

KÄMPA SVERIGE!

From: Pajjan

This Post:
00
271972.24 in reply to 271972.18
Date: 8/7/2015 10:34:37 AM
Overall Posts Rated:
00
Du har koll du!(apropå din post i speech-tråden)

Jag fick själv för mig att jag tidigare var U21-coach för det är ju en väldans massa år sen..
Gjorde faktiskt så att jag avregistrerade mig från valet efter lite närmre eftertanke. Det hade varit kul att ha hand om något landslag men nu har vi ju en kandidat som verkar vara motiverad att ta hand om det och jag hade hade nog varit ganska kass på att involvera folk.

From: Jokehim

This Post:
00
271972.25 in reply to 271972.24
Date: 8/7/2015 10:53:31 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Man kan ju inte glömma bort sina gamla rivaler så lätt. Hade ju en del duster med ditt mellanlag (Helsingborg Windmills), framför allt när jag äntligen tog steget upp i division II (säsong 9 i mitt fjärde försök) och slog dig i Playoff final med ett lite väl nystartat lag för att ha en rättvis chans att utmana mig (dock bara 4 poängs torsk i första på bortaplan!).

Du får se till att locka tillbaks Skåning och övriga Helsingborgare till BB också

From: Pajjan

This Post:
00
271972.26 in reply to 271972.25
Date: 8/7/2015 11:34:18 AM
Overall Posts Rated:
00
Just det ja det var det laget också ja!
Det jag minns främst är min cupvinst säsong 7 då jag inte längre hade kontroll över laget samt min favorit-SG Duro Kacan :)

Ganska många lag som ändå finns kvar fortfarande tycker jag, bl.a känner jag ju igen både dig o glaskulan.

This Post:
00
271972.27 in reply to 271972.24
Date: 8/7/2015 2:25:19 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Du har koll du!(apropå din post i speech-tråden)

Jag fick själv för mig att jag tidigare var U21-coach för det är ju en väldans massa år sen..
Gjorde faktiskt så att jag avregistrerade mig från valet efter lite närmre eftertanke. Det hade varit kul att ha hand om något landslag men nu har vi ju en kandidat som verkar vara motiverad att ta hand om det och jag hade hade nog varit ganska kass på att involvera folk.

Nja.. Vi ser väl om vi kan hjälpas åt att försöka få fram bättre spelare i BB-Sverige.

This Post:
00
271972.28 in reply to 271972.11
Date: 8/7/2015 3:33:01 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
(218184.1)
Fick lite hjälp att hitta de. Verkar finnas beskrivning hur man får de att fungera för OS oxo.

Jag följer guiden, tycker jag, men får ändå fel... :(

:-1: error: Xcode not set up properly. You may need to confirm the license agreement by running /usr/bin/xcodebuild.

Advertisement