Ja, det är ganska logiskt det där med stamina. Hade en egentränad PF en gång i tiden med 11 i stamina. Han kunde gå och småputtra fram till paus och sedan tog han över totalt i 2:a halvlek. Förra säsongen hade jag Volny (a.k.a. den svaga länken). Han försvann alltid helt i 2:a halvlek, var som bortblåst, som att han inte fanns. Då lade jag ändå jag några veckor på att få upp hans stamina från 2 till 4, men det räckte alltså inte.
Å andra sidan: När jag hade den gamle LL-guarden Åkersten vägrade han totalt att byta ut, landade ofta på +40 minuter/match, vilket ställde till det ordentligt med GS. Körde alltid strictly follow DC: Hjälpte inte. Köpte en bättre backup-PG: Hjälpte inte. Säsongen efter droppade han från 9 till 8 i stamina och plötsligt fick min dåvarande rookie-PG mer minuter än vad min 10 ggr lönetyngre backup-PG hade säsongen innan. Kan ju tillägga att detta var innan Åkersten blev gammal och började droppa i övriga skills.
Så hög stamina är bra, men kan vara fruktansvärt irriterande om man vill ha någon som helst inflytande över minut-rotationen.