BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Defensieve veranderingen

Defensieve veranderingen

Set priority
Show messages by
This Post:
00
120730.2 in reply to 120730.1
Date: 12/3/2009 6:41:34 AM
Overall Posts Rated:
506506
Het voordeel van de nieuwe defensieve opties is dat je over het algemeen spelers makkelijker kan trainen door ze aanvallend op een andere positie te spelen, maar verdedigend nog goed kan laten bijdragen.

Als je tegenstander bijvoorbeeld een monster als SG heeft en verder geen goede guards, en jij traint PG/SG met alleen jonkies die het niveau nog lang niet aankunnen, kan je hun nog gewoon op PG en SG opstellen. Dan zet je de enige goede guard in je eigen team, die je een tijdje geleden hebt gekocht en die niet trainbaar is, op de SF positie maar laat je hem de SG verdedigen.
Zo verlies je weinig prestatie en geen training voor je jonkies.

Hetzelfde als je een inside speler als SF speelt, die bv veel beter kan rebounding en verdedigen als de PF en C van je team, dan kan je hem wel als PF/C laten verdedigen, maar traint hij als SF.

Maarja tegen gebalanceerde teams denk ik dat het niet bijzonder veel uitmaakt.

From: Tesse

This Post:
00
120730.3 in reply to 120730.1
Date: 12/3/2009 6:42:03 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
525525
Second Team:
The Milk
Ik denk dat het nut redelijk beperkt zal zijn. Een enkele keer kan een PG met betere OD dan een SG misschien wisselen van defensieve taak wanneer de tegenstander een goede SG heeft. Op die manier wordt een SG met weinig OD een iets betere optie om ook af en toe te laten spelen.

Verder is af en toe met een SF met erg hoge OD of ID een wissel te doen met een andere positie. Maar over het algemeen zijn de spelers die ik op plekken heb staan toch ook defensief het beste op die plekken.

Qua training zie ik ook niet heel veel nut. Ik train bijv een PF die best wat extra passing of OD zou kunnen gebruiken. Maar als ik hem op PG met als defensieve order PF/C zet dan denk ik niet dat ik goede vervanging heb voor de PG positie. De speler die al op PF staat zal ook niet veel OD hebben. De enige mogelijkheid is misschien de PF dan als SF laten verdedigen (als de tegenstander inside aanvalt) en de SF als PG. Maar ja.......ik denk niet dat ik makkelijk een wedstrijd win hiermee.

Ik ben dus maar gematigd enthousiast over de wijzigingen.

Crunchy! If you eat fast enough
From: Uther

This Post:
00
120730.4 in reply to 120730.3
Date: 12/4/2009 2:59:01 AM
Overall Posts Rated:
88
Verder moet je er ook bij stilstaan dat ook de wisselspeler (als je die hebt ingesteld) op deze positie gaat verdedigen, dus ALS je een wisselspeler instelt, moet die ongeveer over dezelfde vaardigheden (en als ie SG verdedigt dus geen OD van 1 hebben bv).

From: Tesse

This Post:
00
120730.5 in reply to 120730.4
Date: 12/4/2009 4:12:13 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
525525
Second Team:
The Milk
Oh ja ook dat nog. Tja ik zie het dus niet heel veel gebruikt worden. In mijn geval kan het met een paar spelers wat schuiven maar dan moet ik al snel voor de tactiek zonder wisselspelers op die positie gaan zoals sommigen dat voor trainees doen.

Crunchy! If you eat fast enough
From: Arsjitekt

This Post:
00
120730.6 in reply to 120730.5
Date: 12/4/2009 7:04:19 AM
Overall Posts Rated:
204204
Ik denk dat het wel nuttig kan zijn als je bijvoorbeeld een SF trainee hebt, welke je een poosje wil trainen in druk uitoefenen of passen en hem daarom als PG opstelt. Met deze optie kan hij dan toch nog voor een deel gebruik maken van zijn kwaliteiten op de SF positie. Je moet dan echter wel weer een speler als SF opstellen en als PG laten verdedigen en de vraag blijft natuurlijk welke combinatie levert de beste situatie op (en dat zal toch vaak de 'normale' situatie zijn)