promovern is goed en wel, maar je moet het stadia nodig hebben om meer inkomsten te krijgen.
Indien ik in IV speel, dan zal ik wrs evenveel inkomsten hebben dan iemand met een stadioncapaciteit van 8000 man. gewoon omdat er niet meer mensen naar mijn arena gaan komen. Voor elke divisie is er een optimale prijs/capaciteit en dus als je meer man naar je stadion wilt brengen, moet je minder vragen en win je dus minder per ticket. De truc is die optimale prijs/capaciteits verhouding vinden.
in III is er beter spel, dus betalen de fans meer voor een ticket dan in IV, en willen ze liever naar de wedstrijden gaan kijken. Echter, indien je stadion niet groot genoeg is, ga je niet genoeg kunnen verdienen om de lonen te betalen van beter spelers, en zit je uiteindelijk vast...
Als je stadion groot genoeg is, dan win je voldoende geld, kan je zoeken naar de optimale prijs.capaciteits verhouding en eens je die gevonden hebt, moet je je tactieken goed gebruiken en deftige spelers aanschaffen, waarna je weer kan promoveren... ( ok simplistisch uitgelegd, maar daar komt het eigenlijk op neer)
De meeste teams promoveren graag met een te kleine stadion, waardoor ze het seizoen erna in de problemen komen qua grootte.
Als ik een richtlijn zou moeten geven zou ik zeggen dat je een stadion van
8000 voor IV
12000 voor III
16000 voor II
20000 voor I
nodig hebt. Vroeger hadden de I teams nog grotere stadia. hoe beter ze speelden, hoe meer inkomsten ze kregen. Omdat de verschillen tussen de top divisie's en de divisie's daaronder te groot werden, hebben ze dat aangepast door een maximum aantal fans te hebben die naar wedstrijden komen zien ( en ik meen dat ze een maximum per divisie hebben ingevoerd).
Dus het belangrijkste is voldoende stadion capaciteit te hebben. er is niets zo vervelend dan constant volle stadia te hebben en je prijs hoger kunnen instellen, waardoor je dus minder wint dan je tegenstanders...