Första truppen satt med 15 gubbar. Vi har några fina spelare, exempelvis
(49983167) och
(50383282) som kommer vara vår bästa spelare nästa år. Vår högst avlönade spelare är en 226 lång spelare
(49797045) så ni kan ju gissa att hans secondary skills är ganska låga och kommer få parkera under korgarna. I övrigt ser det flesta spelarna ut som spelare som bara "hänger" med i träningen av andra spelare och inte riktigt är prio eller så vet ägarna inte hur man tränar effektivt (mer om det senare). Vi har dock några fina unga MVP/HOF som kan bli riktigt bra för herrarna i framtiden också.
En god nyhet är att jag fått NT-scout att fungera så jag kan söka upp samtliga svenska spelare och kan börja skicka ut bb-mail till managers som draftat eller köpt svenska 18-19 åringar med superstar potential eller bättre (PA potential kan fungera om någon vill bygga en balanserad SF).
Tillbaka till träning. Några bb-mail har redan gått ut till 20-åringar men fler ska skickas om önskad träning för U21. Kommer även skriva en generell text om träning och vad som är mest effektivt, hur elasticity effect fungerar, cross training och träningsinfrastruktur. Guiden kommer även inkludera vad man ska leta efter för start skills för potentiella U21-spelare och en generell träningsplan för guards/bigs.
Om ni tycker jag missat någon spelare så skicka gärna ett bb-mail med hans skills.