1) Mitkä taidot tärkeimmät?
5) Ei tallennu mulla. En tiedä onko suppojen ominaisuus...
6) Ajattelin selvästi korkeampia kuljettaminen ja pallonkäsittelytaitoja. Luokkaa 14-18.
Mä sotken täältä lusikkaani soppaan ja tartun kanssa keskusteluun.
1) Ulko ja sisäpelaajilla ensimmäinen selkeä rajaus näkyy jo kun lasketaan näitä tsp lukemia(total skill points/taitopisteet). Ne on eroteltu ulkotaitoihin jotka sisältää Hyppyheiton,kaukoheitot,ulkopuolustuksen,pallon käsittelyn, kuljettamisen(tämä on itselle edelleen hiukan hämäävä, koska englannin kielisessä versiossa tämä on driving joka kyllä tarkoittaa jotain muuta kuin suoraan kuljettamista) ja syöttäminen.
Sisätaidot sitten lähiheitto, sisäpuolustus, levypallot ja torjuminen.
Lähtökohtaisesti nuo ovat määrittäviä tekijöitä. Kuitenkin niin että nykyään suositaan monipuolisuutta aika kovasti ja esimerkiksi kaikilla olisi hyvä olla lähiheittoa jonkin verran, koska tämä vaikuttaa taas viimeistelyyn korin läheisyydestä. Vastaavasti isoilla miehillä ainakin hiukan pitää myös olla syöttämistä ja pallonkäsittelyä niin saadaan turhia menetyksiä karsittua.
5) eipä tallennu mullakaan vaikka on supporteri. Tuu nyt betoni mulle näyttämään että mistä sä saat sen pysymään vakiona rennossa, ei meinaan onnistu :D
6) Tässä myös vaikuttaa paljon treenattavien pelaajien potentiaali. Mikäli pelaajat ovat MVP tai yli potentiaalin pelaajia niin voi varmasti ottaa tuonne korkeammallekkin tasolle noita, mutta tuonne 10-12 tasolle kun ensi alkuun treenaa ja sitten alkaa kehittämään muita taitoja niin näistä pelaajista saa myös nopeammin todellista apua omalle joukkueelle. Puolustaminen ainakin omissa ajatuksissa kuitenkin todella tärkeä ominaisuus.
Kuinkakohan sekava viesti tästä tuli :D