BuzzerBeater Forums

BB Suomi > Yleistä keskustelua

Yleistä keskustelua (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
11721.224 in reply to 11721.223
Date: 7/13/2008 4:03:02 PM
Overall Posts Rated:
106106
Kyllä ottaa päähän ja oikeen kunnolla, ja se sitten kun lasketaan hintoja myyntimäärän mukaan niin mullakin oli myytynä sairaasti ja en saa minkään näköisi hintoja enään mistään. Aktiivisuus on laskenut alle puoleen, ja siirtomarkkinoita en oo vilkaissut kuukauteen.

Makuasioita, mutta omasta mielestä kivempi, että kyky rakentaa joukkuetta (ottaa huomioon menot ja tulot ja tehdä hyviä päätöksiä niiden mukaan) on tärkeämpi kuin kyky tehdä hyviä ostoja ja myyntejä jatkuvasti.

Kestävyydet on aikalailla kaikilla 7, mut muutama vitonen löytyy, mutta tuntuu että ne on liian matalat.

Jees, ite saatankin vetää pari viikkoa kestävyyttä vielä tässä kauden loppupuolella...

This Post:
00
11721.225 in reply to 11721.224
Date: 7/14/2008 6:25:34 AM
Overall Posts Rated:
1313
Mullakin kestävyydet 2-7 (vain yhdellä 6 ja yhdellä 7) joten oli korkea aika laittaa kestävyys treenit tällä viikolla.

This Post:
00
11721.226 in reply to 11721.218
Date: 7/16/2008 6:59:28 PM
Overall Posts Rated:
22
Millä ihmeellä tässä pelissä saa kerättyä rahaa pelaajahankintoja varten, minulla menee aikalailla +-0 tahtia koko ajan. Toki mulla tuo kykyjenetsintäpanostus on täysillä ja henkilökunnastakin kaikki ovat 6-7 tasoa. Teenkö siis väärin kun panostan noin paljon tohon kykyjenetsintään vai onko vikaa jossakin muualla.Pelaajistani n.7000 palkka on suurin ja muut pienempiä(13 pelaajaa). Nuo pelaajahinnat tuntuu olevan niin korkeita, että kyllä jotkut varmasti saavat enemmänkin vointtoa, kuin noin 100 000/kausi. Hyvän pelaajan homaamiseen mulla menee siis tällä tahdilla noin 10-20 kautta.

Neuvoja?

Olisin toivonut tähän jotakin muutakin ajatusta, kuin että kuluja pitää karsia jos haluaa saada enemmän voittoa, mutta mistä?
1. Kykyjenetsintä(eihän tää mee vähän niinkuin HT:ssä, että jos nyt laitan nolliin, niin en saa yhtään mitään tietoa?)
2. henkilökunta, itseasiassa oli niin että mulla on 6 tason koutsi, 7 tason lääkäri ja 10 tason markkinointipelle(ottaa palkkaa 22k€ ja myy fanituotteita 10k€ paska jätkä vai onko tosta muutakin apua?)
3. Pelaajapalkat, mulla on treeniringissä 6 ukkoa ja muuten miehiä siten, ettei kenenkään kunto pääse tippumaan liiallisen peluutuksen takia. Tästä ei oikein voisi säästää??

Ja sitten vielä irrallinen kysymys: Tuleeko playoff-otteluista tuloja ja miten ne jaetaan?

T: nimim: konkurssi ilman pelaajamyyntejä..

This Post:
00
11721.227 in reply to 11721.226
Date: 7/16/2008 7:37:58 PM
Pehmeät Tyttö Norsut
III.7
Overall Posts Rated:
406406
Olisin toivonut tähän jotakin muutakin ajatusta, kuin että kuluja pitää karsia jos haluaa saada enemmän voittoa, mutta mistä?
1. Kykyjenetsintä(eihän tää mee vähän niinkuin HT:ssä, että jos nyt laitan nolliin, niin en saa yhtään mitään tietoa?)
2. henkilökunta, itseasiassa oli niin että mulla on 6 tason koutsi, 7 tason lääkäri ja 10 tason markkinointipelle(ottaa palkkaa 22k€ ja myy fanituotteita 10k€ paska jätkä vai onko tosta muutakin apua?)
3. Pelaajapalkat, mulla on treeniringissä 6 ukkoa ja muuten miehiä siten, ettei kenenkään kunto pääse tippumaan liiallisen peluutuksen takia. Tästä ei oikein voisi säästää??

Ja sitten vielä irrallinen kysymys: Tuleeko playoff-otteluista tuloja ja miten ne jaetaan?

T: nimim: konkurssi ilman pelaajamyyntejä..

1. Jos nyt laitat nolliin niin saat sen tiedon draftiin mitä scoutit ovat ehtineet tähän mennessä haalimaan uusista tulokkaista. Mikäli konkurssi uhkaa niin varmasti kannattaa ainakin pienentää panostusta scouttaamiseen.
2. Markkinointi pellellä uskoisin olevan vaikutusta fanimyynnin lisäksi myös jollain tasolla katsojamääriin.

Tietysti katsomon täyteen saaminen olisi ihan hyvä keino saada pientä lisätienistiä mutta se vaatii otteluiden voittamista.

Playoffs peleistä tulee lipputulot jotka muistaakseni jaetaan 66/33? tästä en ole ihan varma mutta niin muistelisin.

NaiCou

This Post:
00
11721.228 in reply to 11721.226
Date: 7/17/2008 2:28:45 AM
Overall Posts Rated:
587587

Scouttaus kannattaa suhteuttaa joukkueen talouteen, sarjasijoitukseen ja sarjan aktiivisuuteen. Viikkopanostuksen suuruutta voi vaihdella viikosta toiseen. Omasta mielestäni täysi panostus viikosta toiseen on useimmilla joukkueilla tuhlausta, eikä taloudellisessa ahdingossa olevien joukkueiden kannata tehdä sitä. Jos haluaa ehdottomasti vahvan panostuksen scouttaukseen, niin sijoittaa sitten vaikka osan kautta 20k/vko ja loppukauden 10k/vko.

Ottaisin paremman valmentajan, huonomman lääkärin ja selvästi huonomman PR-miehen. Tästä tulisi säästöä helposti ainakin 10k viikossa.

From: ikaros

This Post:
00
11721.229 in reply to 11721.226
Date: 7/17/2008 3:28:52 AM
Overall Posts Rated:
22
Itselläni ei taloushuolia juurikaan ole. Kai se on niinkin, että menestys tuo rahaa mikä luo menestystä. Itse olen ollut pelaajamarkkinoilla maltillinen, eikä itse asiassa joukkueessa ole vielä yhtään ostopelaajaa. Muutama uusi pelimies tuli mukaan draftista viime kauden päätteeksi.

Tällä hetkellä sarjan tappiotilasto näyttää nollaa, ja olenkin voinut hyvin keskittyä stadionin laajentamiseen. Areenalle mahtuu pian himpun vajaat 10 000 katsojaa, mikä kasvattaa menestyvän joukkueen tienestejä myös jonkin verran.

Ehkä itse rajallisen kokemukseni pohjalta voisin yleisesti suositella välttämään liiallista pelaajakauppaa ja juokseviin kuluihin panostamista (henkilökunta). Sen sijaan pitemmällä aikavälillä kiinteiden infrastruktuuripanostusten (areena) hyödyt alkavat varmasti realisoitua. Jos panostaa pelaajiin liikaa heti alussa, ei joukkueella välttämättä ole mahdollisuutta kehittyäkään, koska talous on jumissa.

This Post:
00
11721.230 in reply to 11721.226
Date: 7/17/2008 11:24:39 AM
Overall Posts Rated:
22
Kiitokset kaikille, jotka auttoivat.

Pudotin kykyjenetsinnän 5000€ ja vaihdan henkilökuntaa, kun sopivia on saatavilla.

From: hoo-cee

This Post:
00
11721.231 in reply to 11721.229
Date: 7/17/2008 11:51:57 AM
Overall Posts Rated:
106106
Ehkä itse rajallisen kokemukseni pohjalta voisin yleisesti suositella välttämään liiallista pelaajakauppaa ja juokseviin kuluihin panostamista (henkilökunta). Sen sijaan pitemmällä aikavälillä kiinteiden infrastruktuuripanostusten (areena) hyödyt alkavat varmasti realisoitua. Jos panostaa pelaajiin liikaa heti alussa, ei joukkueella välttämättä ole mahdollisuutta kehittyäkään, koska talous on jumissa.

Tästä aikalailla samaa mieltä... Meillä traineri taitaa olla tasoa 7-8, mutta PR-mies on vielä tuo alun 1-tason janari, kun ei oikein semmoista sopivaa ole tuolta tullut tarjolle. Joku 5-tason äijä vois olla jo ihan mukava ja sopivan hintanen.

Lekuripuolella mennään sitten vähän paremmalla - 3-tason janarilla. Yks loukkaantuminen on ehtinyt tulla tämän lyhyen BB-urani aikana. En tiedä kuinka yleensä niitä yleensäkään tulee, joten en sitten tiedä, meneekö tuo tuurin vai taidon piikkiin... ;)

Mutta tosiaan, stadioniin on täälläkin käytetty ylimääräiset varat, kun tälläkin pelaajistolla on näyttänyt vielä pärjäävän ihan mukavasti... :) Tosin jotain vahvistuksia toi sarjatoveri uhkasi pleijareihin hankkia...

From: bjes
This Post:
00
11721.232 in reply to 11721.231
Date: 7/17/2008 4:14:05 PM
Overall Posts Rated:
00
En tiedä, että mihin tämä pitäisi pistää joten pistän sen tänne. No noin 10min sitten katsoin, että sarjavastustajani oli haastanut minut ystävyysotteluun. Hyväksyin sen ja menin ottelutlistaan. Hämmästyin kun huomasin, että pelin merkinnässä näkyi, että se olisi pitänyt pelaa jotain 7 tuntia sitten. No menen pistämään liigapeliin kokoonpanoa, tulen takaisin ottelulistaan ja huomaan, että ottelu on pelattu. Onko normaalia???

From: Bunter

To: bjes
This Post:
00
11721.233 in reply to 11721.232
Date: 7/17/2008 5:28:37 PM
Overall Posts Rated:
2323
Enpä ole vastaavaan törmännyt! Bugeja tässäkin pelissä vielä on.

Mutta nyt ei kait edes pitäisi ystävyysmatseja pystyä haastamaan tai ottamaan vastaan? Ainakaan Suomessa? Aika outoa.

From: Bunter

This Post:
00
11721.234 in reply to 11721.229
Date: 7/17/2008 5:37:03 PM
Overall Posts Rated:
2323
>"Itse olen ollut pelaajamarkkinoilla maltillinen, eikä itse asiassa joukkueessa ole vielä yhtään ostopelaajaa."

Niinpä! Maltillisia ollaan täälläkin, mutta näissä virtuaalipeleissä olen huomannut sen, että kauppa on se mikä kannattaa. Osa pelaajista keskittyy PELKÄSTÄÄN pelaajakauppoihin ja heidän tarkoitus ei niinkään ole pärjätä omissa sarjoissaan, vaan kerätä sitä virtuaalimaallista mammonaa.

Mulla vaan ei tuollaiseen aika riitä!

Advertisement