BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 14

Säsong 14

Set priority
Show messages by
From: sku88an

This Post:
00
159855.23 in reply to 159855.21
Date: 10/12/2010 11:47:49 AM
Overall Posts Rated:
2929
Jag kommer ju dock träna honom till SG, därför kommer han vara lite efter de bästa misstänker jag :)
Beror iofs på hur deras kapten värderar olika skills, men JS/JR borde väl vara det de går på när det gäller en SG. O med tanke på att min kille är en hel säsong efter i det så...

From: jeanluc
This Post:
00
159855.24 in reply to 159855.21
Date: 10/12/2010 12:15:29 PM
Overall Posts Rated:
55
Hej alla!

Kul att vara tillbaka i högsta divisionen igen. Förra gången gick jag ju upp pga att slamdunkers misslyckades som storfavorit :). Så jag var inte redo att stanna kvar, förhoppningsvis har jag större möjligheter iår.
Dagens match är ett kärt återseendee sen div 2 tiden. Jag har 1 match upp i statistiken så jag hoppas historien gör sig påmind ikväll.

From: Mannen

This Post:
00
159855.25 in reply to 159855.24
Date: 10/12/2010 4:31:55 PM
Overall Posts Rated:
7575
Ja det där gick ju inte vägen och då pratar jag inte om fotbollen. Fan hade hoppats på att kunna spela så i stort sett hela säsongen, nu blir det nog till att tänka om.

/Mannen
From: _wella_
This Post:
00
159855.26 in reply to 159855.25
Date: 10/13/2010 1:57:34 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
257257
Second Team:
Utopia Vatos
Hej och tack för välkomnandet i SBBL!

Det är roligt att få tampas med lagen i landets högsta serie, även om det varit lite jobbigt i inledningen för oss.
Som ni säkert sett så har vi inte samma spelarbudget som de andra lagen (tror jag har lägst löner, men inte kollat runt ordentligt). En av orsakerna till detta är att vi egentligen inte hade tänkt/försökt gå upp förra säsongen. Nu blev det lite annorlunda och vi var inte dummare än att inse att vi verkligen hade chansen.

Vi är ganska nöjda med arenan och även med staben som det satsats på, så där ska det inte behövas förstärkas än på ett tag.
Så vi kommer väl att kunna satsa på truppen under denna säsongen. Det lag ni nu ser lär inte vara det lag ni ser i slutet av säsongen.
Vattjom siktar högt och vill undvika direktnedflyttning. Ett kval är alltid ett kval resonerar vi.

Tyvärr så har jag börjat jobba igen efter 6 månaders pappaledighet så numera räcker inte tiden till. Dessvärre blir BB drabbat och jag har till exempel inte haft tid att hänga på TL för inköp av ev TO.

Det är heller inte säkert att jag fortsätter med Insideträning. Det beslutet tar jag efter att jag hunnit fundera lite mer.
En sak är säker, det blir inget lätt år för våra supportrar. Hoppas ni inte lämnar oss allt för tidigt.

Vattjom Vatos hälsar samtliga lag varmt välkomna till Vattjom Liquor & Sports Arena, bring your friends ;)

This Post:
00
159855.27 in reply to 159855.26
Date: 10/13/2010 4:14:42 AM
Overall Posts Rated:
22
Jag sattsar på att för yngra mitt lag i år och gör en sattsning för 4-5 sesonger frammåt för att då gå upp i SBBL igen och då kunna hålla mig kvar.

jag kan ha betalat lite över priser för mina drafts eftersom jag inte har tid att sitta och vänta på klippen. men det är bara att hoppas att jag få tillbaka pengarna och mer där till i framtiden.

vad tror ni om spelarna jag lagt ut på försäljning? jag vet att mattias malmsten är för dyr men tror ni om prissättningen på de andra?

This Post:
00
159855.28 in reply to 159855.27
Date: 10/13/2010 7:32:33 AM
Overall Posts Rated:
3434
Jag är rädd för att Kevin Hex är den enda du får sålt. Har inte hängt på transfern senaste tiden men skall man tro andra så är ju priserna helt skruvade nu. Jag har själv försökt byta ut min center duo för att få ner lönerna lite och det har varit omöjligt.

From: sku88an
This Post:
00
159855.29 in reply to 159855.28
Date: 10/16/2010 7:47:11 AM
Overall Posts Rated:
2929
Usch vad BB ligger lågt i prioritet just nu... en hel del att göra o samtidigt den där jävla transfern som vägrar ge mig en bra spelare att träna :(
Sent omsider kommer iaf ett säsongstips! Lite fusk jag vet, men får gå ändå :)

B8
1. ECC
2. Masen
3. 1N
4. Oxhill
5. SBK
6. GBG
7. Joke
8. Gladan

1N känns väl lite på nedgång, ECC o Masen är redo att ta över i toppen. Iom min träning tror jag inte riktigt vi orkar nå slutspel, men vi ska göra vårt bästa! GBG o Joke kan dock störa min planer ordentligt, men blir det kval är det inte hela världen. Gladan kommer nog tyvärr få det väldigt tufft.

G8
1. Bissy
2. Tele
3. GIF
4. Est
5. Spånga
6. KFUM
7. Helsingborg
8. Vattjom

Bissy presterar inte sitt bästa, men visst vinner de enkelt iaf. Plats 2-4 kan bli en bra kamp!
Jag hoppas o tror Spånga kan blanda sig i kampen om slutspel, men det blir tufft. Av nykomlingarna känner jag iaf till KFUM, de är bra o har SBBL_rutin så nog år de kval. Hels o Vattj har jag inte scoutat än, så är ren chansning.

From: jacob_f
This Post:
22
159855.30 in reply to 159855.1
Date: 10/17/2010 4:00:16 AM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Först och främst vill jag fråga varför forumet fortfarande heter Pro A? Det var väl ett tag sen vi bytte namn på serien?

Det andra är att jag hoppas jag kan inspirera fler lag i denna serie att våga. Dvs att ni ska våga försöka er på att vinna mot Bissy. Ju fler som faktiskt ger det en chans, desto svårare blir det för Bissy att fortsätta vara så överlägsen som han varit. För om jag kan slå Bissy då kan alla slå honom. Detta baserar jag på att jag förlorar mot Slamdunkers som faktiskt är bland de sämre lagen här uppe!

This Post:
00
159855.31 in reply to 159855.30
Date: 10/17/2010 4:22:40 AM
Overall Posts Rated:
7575
Bra poäng! Nu ser jag att bissy sålt av rätt stor del av sin lönebelastning och skillnaden mellan dem och övriga är därmed inte så stor längre.

Verkar som han tränar sina monsterguards i sekundärförmågor, eller varför spelade annars Kaljus center? Hur som helst är det fortfarande lite av en chansning om man satsar mot bissy, spelar han Topic och Kaljus som guards från start finns det ingen i serien som kan stoppa dem.

Känns inte helt öppet inför min match på onsdag mot bissy då Topic och Kaljus kombinerade 35 minuter. De två spelarna har för övrigt mer lön tillsammans än hela mitt lag på 14 spelare. De utgör 54% av bissys totala lönebudget.

/Mannen
From: Jokehim

This Post:
00
159855.32 in reply to 159855.31
Date: 10/17/2010 5:23:40 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
bissy har några säsonger på sig att lösa generationsväxlingen. Kaljus är 25 och Topic 28 och även tredje stjärnspelaren är "relativt" ung med sina 27 år men övriga spelare i rotationen är minst 28 spelare så kan bli svårt att hantera föråldringen av spelare i truppen.

För egen del blev gårdagen en stor missräkning då jag hade räknat med att slå ECC med samma satsning. Det som gav ECC segern var att man hade bunkrat mer stämning än mig under första veckan. Skulle valt att satsa mer och/eller spelat 2-3 uppenbarligen men man lär sig väl av sina misstag.

This Post:
00
159855.33 in reply to 159855.32
Date: 10/17/2010 5:37:33 AM
Overall Posts Rated:
7575
I övrigt fortsätter 1N att vinna trots (eller kanske tackvare) att laget inte har någon coach. Snart kommer dock GS och stämning göra laget till en slagpåse och sedan blir de väl snart bot.
Verkar som att det kan bli trevligt att komma 6a på vår sida den här säsongen.

/Mannen
Advertisement