BuzzerBeater Forums

BB Suomi > U21 National Team Debate Thread

U21 National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
11
200048.23 in reply to 200048.22
Date: 11/2/2011 1:51:28 PM
Overall Posts Rated:
233233
Täältä taas molemmille:

Tunnetko uusia taktiikoita kuten isolaatiota ja uskotko, että sitä (niitä) voi käyttää tehokkaasti ja millaisilla pelaajilla?

Pitäsisikö Suomessa alkaa treenata monitaitoisia pelaajia, jotta tulevaisuudessa voidaan menestyä?

Olisiko maajoukkueiden viisasta erikoistua johonkin yhteen (tai useampaan) tiettyyn taktiikkaan ja treenata pelaajia sitä silmälläpitäen?


Tiedän vain hieman uusista taktiikoista, mutta sen mitä tiedän niin ei ole vaikuttaneet kovin hyödyllisiltä. En ole montaakaan ottelua nähnyt, jossa tämä on tuonut taktiikka voiton. Suosin itse vanhoja taktiikoita.

Mielestäni erikoismiehet ovat tulevaisuus mutta sen treenaamista pitäisi valvoa todella tiukasti, että pelaajista tulisi juuri sellaisia kuin pitäisi. Joukkueeseen mahtuu 3-4 pelaajaa per paikka ja siihen on varaa ottaa erikoismiehiä mukaan.

Mielestäni sekä juniori- että maajoukkueella tulisi olla yhteinen kehityssuunta ja tämän yhtenä osana olisi luonnollisesti hieman yhteisten taktiikoiden noudattaminen. Itselläni mielessä ei ole vielä mitään erityistä taktiikkaa johon/joihin kannattaisi erikoistua mutta eiköhän sekin keksitä pohdinnan kautta.

This Post:
00
200048.24 in reply to 200048.15
Date: 11/2/2011 1:54:41 PM
Overall Posts Rated:
233233
Katso muut ehdokkaat, miksi sinä et äänestäisi näitä (vaan itseäsi, missä he ovat huonompia)?


Mielestäni olen kingiä parempi ehdokas siinä määrin, että osaan kirjoittaa selkeämpää suomea kuin kingi (ei millään pahalla). Tämä varsinkin helpottaisi keskustelua suomen foorumilla. Ainakin itselläni on ollut joskus vaikea saada selkoa kingin viesteistä.

This Post:
00
200048.25 in reply to 200048.22
Date: 11/2/2011 2:01:51 PM
Overall Posts Rated:
266266
Tunnetko uusia taktiikoita kuten isolaatiota ja uskotko, että sitä (niitä) voi käyttää tehokkaasti ja millaisilla pelaajilla?

en ole käytäny näitä taktiikoita . ehkä kaksi kerta , en osa sano vielä se ripu minkalasia pelaja tulle olemaan ja mitä meillä on


Pitäsisikö Suomessa alkaa treenata monitaitoisia pelaajia, jotta tulevaisuudessa voidaan menestyä?


kyllä varmasti pitä mutta niitä pitä keskustella peljan omistaje kanssa ja minkalaisia pelaajia tarvitaan .

Olisiko maajoukkueiden viisasta erikoistua johonkin yhteen (tai useampaan) tiettyyn taktiikkaan ja treenata pelaajia sitä silmälläpitäen?

mun mielstä miksi ei voi olla useampaan taktiikaa . tämä ripu minkäläista ohjausta sä tai tuleva maajoukkuen anta ja halu

This Post:
00
200048.26 in reply to 200048.20
Date: 11/2/2011 2:13:01 PM
Overall Posts Rated:
266266
Kingi on ainakin pariin otteeseen ollut tänään BB:ssä eikä vastausta tullut. Taisi odottaa ensin vastaehdokkaan avausta ;)

mä on päätäny että en vasta sun kysymyksen .
sä ot treenanu näitä erikois pelaje oletko saavutanu 90 skill-pointtia alle 21 v


tällä hetkelä huipu PF sillä pitä olla ULKOPAKKI ja SYÖTMINEN ja KULJETÄMINEN ja HYPARI jopa kauko heitot pitä olla jonkun veran

ja älä pätelle mun puolustani mitä mä mietin













Last edited by kingi44 at 11/2/2011 2:13:25 PM

From: kingi44

This Post:
00
200048.27 in reply to 200048.19
Date: 11/2/2011 2:25:30 PM
Overall Posts Rated:
266266

1) Yksi ideani olisi kehittää PF ehdokkaasta jopa ''lähes'' pikkulaituri eli todella reilusti ulkotaitoja kuitenkin siten, että sisätaidot olisivat hyviä. Jos tarkoitit että aivan nollatasosta lisättäisiin näitä taintoja niin esim näin:

Hyppyheitto:jäätävä Kaukoheitot: pätevä
Ulkopuolustus: pätevä Pallonkäsittely: kelvollinen
Kuljettaminen: kelvollinen Syöttäminen: kelvollinen
Lähiheitot: jäätävä Sisäpuolustus: vaikuttava
Levypallot: jäätävä Torjuminen: vahva


Ensimmäisella käudella treenaisin ulkohyökkäystä sekä painostusta puoliksi ja sitten toisella kaudella vaan hypäriä niin paljon kuin saattaa. Sitten sen jälkeen aloittaisin sisätaitojen kehittämisen. Minun mielestä noita pallonkäsittelytaitoja voi treenata sitten kun muut taidot ovat valmiita. Tämä pelaaja sopisi aivan selvästi ulkotaktiikoihin.

aika hyvin laitetu tässä puhutaan 18V - 21v mikä on lähtö taidot tällä peljalla oletko tiatonen mitän nopea ulko ulkohyökkäys ja hypäri trenet
mikäläis taso valmentaja . pelajan pitus . lähtö taidot .


From: atsii

This Post:
00
200048.28 in reply to 200048.27
Date: 11/2/2011 2:29:56 PM
Overall Posts Rated:
233233
Vastasin vain kysymykseen, joka kuului näin:

1) Miten jakaisit 90 skill-pointtia PF pelaajalle? Mikäli näet monta vaihtoehtoa, perustele vielä mihin taktiikoihin mikäkin pelaaja soveltuisi. Mikä olisi sinun ohjeistus kyseisen pelaajan treenaukseen (treenijärjestys) perusteluineen ja taas eri vaihtoehtoineen?

Ei tuossa edes puhuta pelaajan iästä. En millään voi olettaa että tämän tasoista pelimiestä saisi mukaan U21:iin. Toki jos palkka on valmiiksi 7000 luokkaa niin 10 noston kausivauhdilla tuo olisi mahdollinen.

Last edited by atsii at 11/2/2011 2:33:37 PM

From: kingi44

This Post:
00
200048.29 in reply to 200048.24
Date: 11/2/2011 2:33:24 PM
Overall Posts Rated:
266266
kyllä varma sä osat puhua mutta että olet parmpi ehdokas se on kova sana kyllä
muistaksani jouskus kun pelatin samassa sarjassa sä kysyt jotain nevuoa ..


This Post:
00
200048.30 in reply to 200048.23
Date: 11/2/2011 2:40:52 PM
Socks & Balls
III.2
Overall Posts Rated:
492492
Second Team:
Really Small Socks
Joukkueeseen mahtuu 3-4 pelaajaa per paikka ja siihen on varaa ottaa erikoismiehiä mukaan.

Sivallankin tähän väliin, kun tuli tuosta mieleen. Mikä olisi mielestäsi optimaalinen paikkajako u-21 maajoukkueeseen, eli montako pelaajaa kullekin paikalle?
Voi eritellä myös tyyliin sisä/ulko.

From: atsii

This Post:
00
200048.31 in reply to 200048.29
Date: 11/2/2011 2:45:12 PM
Overall Posts Rated:
233233
Taas kysymys kuului:

Katso muut ehdokkaat, miksi sinä et äänestäisi näitä (vaan itseäsi, missä he ovat huonompia)?

Tässä kehotettiin kertomaan vain omia vahvuuksia ja sanoin että olen parempi ehdokas siinä määrin mutta en väittänyt että olen kaikenkaikkiaan parempi ehdokas. En tiedä, ymmärsitkö vain vastaukseni väärin. Sinullakin on varmasti omat osa-alueet joissa olet minua parempi, mutta ne varmasti tiedät itsekin.

This Post:
00
200048.32 in reply to 200048.30
Date: 11/2/2011 2:51:14 PM
Overall Posts Rated:
233233
PG: Yksi ulkopainotteinen, yksi sisäpainotteinen ja yksi erikoismies
SG: Sama kuin PG:ssä
SF: Yksi ulkopainotteinen, yksi sisäpainotteinen ja kaksi erikoismiestä (sopivat myös muille paikoille)
PF: Yksi sisä, yksi ulko ja kaksi erikoismiestä (sopii myös SF:ksi)
C: Kolme mahdollisimman kovaa joista yksi kovalla heitolla, yksi kovalla levarilla ja yksi kovalla pakilla

Tämä on kuitenkin toiveajattelua, mutta tämä olisi omaan joukkueeseen ideaalitilanne. Varsinkin tuo neljä kovaa pikkulaituria tuntuu kaukaiselta ajatukselta.

From: Junior31

This Post:
00
200048.33 in reply to 200048.32
Date: 11/2/2011 3:39:51 PM
Overall Posts Rated:
376376
Kuten sanoit niin ideaali tilanne...

Totuus taitaa olla, että yksi kova C millä tulee puolivälissä kautta potenttiaali vastaan. Pari vähän huonompaa PF pelaajaa, mitkä eivät ole monipuolisia. SF:t on tasaisen paskoja, eli ei osaa mitään. SG ei osaa syöttää, ainoastaan heittää ja pakittaa. Käsittääkseni U21 tiimissä on aika vähän noita vaihtoehtoja. Kärjessä ei ole tungosta, joten hyvin pitkälle samat miehet pelaa taktiikasta riippuen.

Onhan se kielitaitokin syy olla jossain parempi :)

Toivottavasti saataisiin tämä U-21 tiimin valmennus jotenkin mielenkiintoisemmaksi tulevaisuudessa. Hakijoita tänäkin vuonna vaan kaksi.

Advertisement