BuzzerBeater Forums

BB Nederland > idee tegen team versterking in de beker.

idee tegen team versterking in de beker.

Set priority
Show messages by
This Post:
00
166596.24 in reply to 166596.23
Date: 12/21/2010 6:42:14 AM
Overall Posts Rated:
9494
ik zei al het is een idee waarvan ik de voordelen wel in kan zien, ik ben echter ook een realist en voorzie genoeg nadelen, je zal degraderen dan heb je een probleem, of je koopt een speler die opeens aan het einde van het seizoen 9 pops te hebben gemaakt en je dus weer over je cap heen gaat. Kortom er zitten genoeg problemen aan.

Aan de andere kant is het wel zo dat er nu wel een keer iemand is met een idee, dat als het opgezet wordt zoals het zou moeten zijn voor de lagere divisies een stuk makkelijker wordt om omhoog te gaan en voor de hogere divisies een stuk moelijker om daar te blijven.

De chemie die Maupster heeft bedacht of overgenomen (sorrie Maup maar dat is me niet geheel duidelijk) is op zich ook een goed plan maar ik zie dat niet werken, stel je hebt een blessure en moet even snel een vervanger aanschaffen dan doe je dat dus voor niets. Verder moet je dan ook aan het begin van het seizoen je opstelling al helemaal rond hebben anders ga je games verliezen omdat je nog een en ander moet inpassen.
Wat echter wel waar is van dit plan is dat je dus niet even snel kunt versterken.

Dan zou ik persoonlijk als we dan toch die kant opgaan het zo willen zien dat als je je speler al hebt in het preseason, zeg de eerste week van het seizoen de chemie standaard is en dat je een graadmeter hebt om te kijken wat de invloed is van een nieuwe speler die je koopt. Stel standaard is 5 dit klimt na verloop van weken naar 8, patsboem blessure of bekerfinale, bieden op speler en dan zie je bv staan Brengt chemie terug naar 3 of 4 of whatever

Dan kun je als coach de afweging maken, zit ik deze blessure uit of neem ik de lagere chemie
En wat als de oude speler weer fit is? gaat dan de chemie weer gelijk naar 8?

Zou in mijn ogen dan zo moeten zijn dat het een opstellings iets wordt, bv 5 spelers samen in het veld hebben een chemie van 8 en 5 andere spelers in het veld hebben een chemie van 6. Pas de nieuwe in en je chemie gaat naar 2 stel de nieuwe niet op en het blijft hetzelfde?

From: Nick

This Post:
00
166596.25 in reply to 166596.23
Date: 12/21/2010 6:48:13 AM
Overall Posts Rated:
6868
Ik denk dat het "chemie" idee wel het beste is. Met alle respect Snowflake, ik denk dat jouw idee niet haalbaar is. Zoals al eerder gezegd, er zitten te veel haken en ogen aan.
De vrijheid van managers wordt ermee belemmerd, en buzzerbeater is geen spel van "harde plafonds" die worden bekendgemaakt aan de community. Er zullen ongetwijfeld harde plafonds binnen BuzzerBeater zijn, echter moeten managers d.m.v. onderzoeken zelf achter deze plafonds komen.

Dit is hetzelfde als Hattrick. Ik weet niet of je dat speelt, maar daar heb je ook de Teamgeest. Dit werkt bij Hattrick nog gecompliceerder omdat deze is samengevoegd met de Beleving/Enthusiasm.
Om deze reden denk ik dat het chemie idee ook ingevoerd gaat worden, puur omdat Hattrick het heeft en het daar goed werkt. Er zijn bij Hattrick zó veel factoren die de teamgeest beinvloeden, ik krijg een idee dat BuzzerBeater daar ook naartoe wil.

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
This Post:
00
166596.26 in reply to 166596.25
Date: 12/21/2010 6:53:41 AM
Overall Posts Rated:
9494
ik speel geen hatrick, efant terrible zijn bij 1 spel is genoeg ;-)

ik vind de chemie oplossing ook niet slecht alleen dan moet het wel helemaal worden doorgevoerd. dus ook met spelers onderling en dat je ziet wat voor invloed ze op elkaar hebben. En niet alleen voor de bekerfinale maar voor het gehele seizoen.

En ja een hard cap zal managers aan de ene kant beperken aan de andere kant maakt het het wel allemaal een stuk interessanter. Er moet dan echt gepuzzeld worden ipv van ik zet mijn 80k guard op zijn 20k guard en mijn 120k center op zijn 40k center en zo gaat dat door.......Dan moet je echt gaan denken.

Van mijn part laat je het salaris vrij en zeg je doodleuk er mag maar voor 600k het veld in.... Dus 10 spelers van gemiddeld 60k en dan de rest op de tribune of bv 6 spelers van 100k en de rest op de tribune. Je kan zoveel verzinnen in deze optie

From: BB-Patrick

To: Nick
This Post:
00
166596.27 in reply to 166596.25
Date: 12/21/2010 6:56:09 AM
Overall Posts Rated:
506506
Teamgeest in Hattrick is nagenoeg gelijk aan Beleving in BuzzerBeater, met de uitzondering dat een persoonlijkheid van een speler bij Hattrick bij een transfer voor een kleine positieve of negatieve hit kan zorgen. Dus dat lijkt me niet echt een treffende vergelijking en mis ook even waar Chemie in dat verhaal thuishoort.

Last edited by BB-Patrick at 12/21/2010 6:56:32 AM

From: Nick

This Post:
00
166596.28 in reply to 166596.27
Date: 12/21/2010 7:11:39 AM
Overall Posts Rated:
6868
Teamgeest in Hattrick is nagenoeg gelijk aan Beleving in BuzzerBeater, met de uitzondering dat een persoonlijkheid van een speler bij Hattrick bij een transfer voor een kleine positieve of negatieve hit kan zorgen.

Hmm hier ben ik het niet echt mee eens, sorry.

In BB is het enige wat meetelt om de Beleving het volgende: wedstrijdinstelling (TIE, normal, CT)
Bij HT zijn het de volgende aspecten:
-Leiderschap van de Trainer/Coach
-Transfers (goed idee dus voor BuzzerBeater)
-Wedstrijdinstelling (PIC, normal, MOTS)
-Trainingsintensiteit
-Zelfvertrouwen van het team, wordt beinvloedt door psychologen.
-Misschien vergeet ik er nog wel een of twee.

Ik denk dus wel dat je kan stellen dat Teamgeest en Beleving te vergelijken zijn, maar zeker niet gelijk zijn aan elkaar.

Dus dat lijkt me niet echt een treffende vergelijking en mis ook even waar Chemie in dat verhaal thuishoort.

Hoe bedoel je dit? Met de gegevens hierboven kan je wel stellen dat Chemie en Beleving samen ookwel Teamgeest genoemd kunnen worden toch? En dan nog is Teamgeest gecompliceerder dan in BuzzerBeater de Chemie en Beleving samen.

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
From: BB-Patrick

To: Nick
This Post:
00
166596.29 in reply to 166596.28
Date: 12/21/2010 7:19:07 AM
Overall Posts Rated:
506506
Nee, het idee van Maupster is dat als je een speler komt hij niet zomaar op 100% van zijn kunnen moeten functioneren in zijn nieuwe team. Dit is bij Hattrick precies hetzelfde. Een hit op je teamgeest door een slechte persoonlijkheid komt heel enkel voor en is soms zelfs een positieve zin, dus dat zal ik sowieso helemaal los zien van Chemie. Chermie heeft in die definitie totaal geen relatie met teamgeest, vandaar ook mijn opmerking.

Overigens staat bij HT zelfvertrouwen geheel los van de teamgeest, het leiderschap van de coach is gewoon een variabele die de snelheid van de beweging naar het beginpunt beïnvloed (een variabele die in BB overal gelijk is)

Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt, tenminste zo lijkt het wel

(De essentie van dit topic komt voor uit het willen oplossen van het probleem de "divine-trick", voor zover men het een probleem wil noemen. Deze term komt rechtstreeks over uit HT waar men "Goddelijke - Divine - spelers inkocht en verkocht voor een prestatieboost waarbij alleen het salaris betaald hoefde te worden. De Divine Trick wordt nog steeds toegepast in Hattrick, en dus zou ik niet zeggen dat Chemie daar wel werkt)

Last edited by BB-Patrick at 12/21/2010 7:35:30 AM