Oud:
Nr 5: 100% salaris, 0% inkomsten
Nr 3 & 4: 100% salaris, 33% inkomsten, kansje op 2de ronde PO
Nieuw:
Nr 5: 0% salaris, 0% inkomsten
Nr 3 & 4: 100% salaris, 33% inkomsten, kansje op 2de ronde PO
Dit is nu precies zo'n vergelijking als ik heb proberen uit de leggen. Anders dan dat je hier nog verschillende onderdelen niet in meeneemt (zoals een training week), is dit wederom een view voor 1 week.
In een heel systeem kan je er altijd wel 1 ding uitpikken om een punt te maken. Net als dat men uit een debat ook 1 zinnetje uit context kan trekken en in de krant kan afdrukken waardoor er opeens een heel ander beeld ontstaat.
Bij bijna alle onderdelen slagen managers erin om het totale plaatje te bekijken (zie voorbeeld trainee 18 jaar HoF), maar bij de economie kan men dit niet, of wil men dit niet kunnen.
Discussies hier, of op global, gaan over de ervaringen van een manager of 50. Daarbij is de regel ook nog eens dat zij die vinden dat hen onrecht is aangedaan doorgaans harder schreeuwen dan men die een wijziging accepteert. Deze 50 verschillende managers, hebben 50 verschillende economieën. In BuzzerBeater zijn er pakweg 50.000 verschillende economieën aanwezig. Met slechts 1% van alle gegevens, is het toch onmogelijk om zo'n oordeel te vellen over het totale plaatje?
De enige die toegang hebben tot de gegevens van al die economieën zijn de BBs zelf. Lijkt het je nu daadwerkelijk waarschijnlijk dat wij gebaseerd op 100% van de gegevens een maatregel zullen treffen die de gehele balans verstoord en die voorkeur gaat geven aan lager eindigen dan hoger?
Afgezien van een foutmarge, lijkt me dat praktisch onmogelijk en ik denk niet dat men met 1% van de data die foutmarge kan bepalen.