BuzzerBeater Forums

BB Nederland > NT seizoen 42

NT seizoen 42

Set priority
Show messages by
This Post:
00
293909.25 in reply to 293909.23
Date: 6/1/2018 3:30:16 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13931393
Ik ben altijd een voorstander geweest van team effort voor het bondscoachschap, als je het echt goed wilt doen is het gewoon enorm veel werk zoals we allemaal weten en dan is het fijn om het samen te kunnen doen. Dat zie je in veel landen ook gebeuren. Ik wil daar best een steentje in bijdragen!

Last edited by Jeründerbar at 6/1/2018 3:30:34 AM

This Post:
00
293909.26 in reply to 293909.25
Date: 6/1/2018 3:46:00 AM
Overall Posts Rated:
408408
Ik zie Kale ook graag als BC heb ook al wat keren op gestemd maar hij werd helaas niet gekozen.Mocht Kale zich aanmelden heeft hij mijn stem.Hij heeft mi de kwaliteiten om het NT te leiden voir mij is het niet zo belangrijk dat hij niet meedraaid in de DBA op dit moment.Dat kan zomaar eens heel snel veranderen.

This Post:
00
293909.27 in reply to 293909.26
Date: 6/1/2018 5:09:06 AM
Overall Posts Rated:
327327
Cow, echt super werk geleverd! Eeuwig krediet opgebouwd. Ik keek altijd uit naar je overzichten aan hrt begin van het seizoen!

En dan over een opvolger. Op een dag zou ik graag eens BC wordeb, maar ik begin maandag met een nieuwe baan dus zal er nu wellicht niet de energie voor hebben. Ik sluit me erbij aan dat Kale nu waarschijnlijk weleens de beste man voor de job is. Hij steekt volgens best veel tijd in datgene wat hij in de game doet én hij heeft meer ervaring met 'opbouwen' of herbouwen dan welke manager ook en dat is wel een beetje de fase waar NT nu in zit

This Post:
00
293909.28 in reply to 293909.27
Date: 6/1/2018 5:23:07 AM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
499499
Second Team:
South Dragons II
Thanks allemaal voor de complimenten!

Ik heb naast Kale, die het volgens mij prima zou kunnen doen, nog een andere suggestie nl. Hammer. Hij stelde zich ook verkiesbaar toen ik uiteindelijk gekozen werd. Heb laatste seizoenen ook veel contact met hem gehad, oa over de all time stats en analyses voor de wedstrijden. Hij heeft dus al aardig wat werk verricht voor het nt. En wij delen op weekbasis de voortgang van onze eigen talenten (Heideman, Lenssen, Van Commenee) via een google sheet. Ik heb hem nooit expliciet gevraagd, maar zou me niet verbazen als hij geïnteresseerd zou zijn.

From: Ruaidri
This Post:
00
293909.29 in reply to 293909.28
Date: 6/1/2018 7:22:50 AM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
536536
Second Team:
Silver Onions
Qua opvolging vind ik eigenlijk dat iemand die zich bewezen heeft de voorkeur heeft.

Mijn nummer 1 is maupster. Souljacker en Bobup zouden ook goeden nog niet genoemde kandidaten voor mij. Daarnaast eenscputingateam zoals we dat vroeger hadden zou een goed idee zijn.

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
293909.30 in reply to 293909.29
Date: 6/1/2018 7:28:47 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13931393
Scouting zelf is met de NTscout tool niet eens meer het belangrijkste, vooral niet als je de managers van de spelers die je scout niet kan begeleiden of z.s.m. van verkoop kan overtuigen. Of bedoel je met een scoutingteam ook de begeleiding daarbij?

This Post:
11
293909.31 in reply to 293909.29
Date: 6/1/2018 7:44:18 AM
Overall Posts Rated:
327327
Wat bedoel je precies met bewezen? Bedoel je dan successen/bekers behaald? Je kunt bewezen ook definiëren als iemand die heeft aangetoond hard te willen werken en tijd erin te steken. Of die al bewezen heeft goed samn te kunnen werken.

In alle opzichten behalve 'succes in Nederlandse competities', heeft Kale zich bewezen.

Maar jij bent wel een ervaringsdeskundige. Bij jouw verkiezingen als BC (behalve die in seizoen 31 wellicht), had jij je ook nog niet bewezen op het gebied van succes in Nederlandse competities. Dus jij kunt wel inschatten of dat een beperking voor je was of niet.

From: Tesse

This Post:
00
293909.32 in reply to 293909.31
Date: 6/1/2018 9:08:08 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
525525
Second Team:
The Milk
Ik kan natuurlijk niet voor Ruaidri denken maar bewezen betekent denk ik niet enkel een titel of bekeroverwinning (al is dat wel hetgene waar we voor strijden). Denk meer aan de DBA kunnen behalen en daarin ook kunnen blijven.

En met Kale's inzet en ervaring kijk ik wel uit naar het moment dat hij ook voor prestaties gaat en bovenin mee gaat draaien.

Wat betreft Jerunderbar's opmerking over het als een team doen. Ik zou het inderdaad leuk vinden om weer over wedstrijden na te denken maar merk wel dat ik daarvoor ook echt de exacte skills erbij wil hebben. Ik heb misschien zelfs nog toegang tot de excel maar tot nu toe niet naar gekeken omdat ik weet dat er spelers van concurenten rondlopen en zonder expliciete toestemming het dus fout voelt om daar actief in mee te kijken.

Crunchy! If you eat fast enough
From: BobUP

This Post:
00
293909.33 in reply to 293909.29
Date: 6/1/2018 10:20:19 AM
Overall Posts Rated:
5050
Ik voel me vereerd dat je me noemt als goede kandidaat voor bondscoach van het NT. Het zou me erg gaaf lijken om te doen en denk dat ik me goed zou kunnen meten op gebied van het winnen van wedstrijden, maar wellicht dat ik wel een streepje achter heb op gebied van training en begeleiding (alhoewel 2 van mijn trainees wel geselecteerd zijn geweest voor ons/het Italiaanse NT, zijn het geen vaste krachten geweest).

Mocht ik mijn naam in de hoed gooien zou ik het inderdaad wel fijn vinden als ik op een team kan berusten die kan helpen bij de begeleiding, en sparren over wedstrijden en tactiek is ook altijd welkom!

From: J-Freak
This Post:
00
293909.34 in reply to 293909.33
Date: 6/1/2018 11:54:46 AM
Overall Posts Rated:
300300
Ik wil mijzelf als assistent beschikbaar stellen om ervaring op te doen. Ik heb met mijn vorige team guard Ten Tije naar het NT geleid en nu probeer ik juist minimaal 1 big naar het NT te leiden. Ook heb ik met mijn vorige team 2 DBA finales en een beker finale bereikt. Ik hoop verder over een paar seizoenen weer op het hoogste niveau mee te draaien.

Last edited by J-Freak at 6/1/2018 11:59:39 AM

From: Ruaidri
This Post:
00
293909.35 in reply to 293909.33
Date: 6/1/2018 11:56:04 AM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
536536
Second Team:
Silver Onions
Ons "oude" scouting team, had voornamelijk als taak manager uit te leggen hoe ze een speler het beste kunnen trainen naar een bepaalde positie in het NT.

Dus scouting team is een verkeerde naam. Het lijkt mij het beste om een BC te hebben die zich bezig houd met de 15 á 20 spelers die direct in aanmerking komen voor het NT. Daaronder een team van managers, die managers begeleidt om spelers naar NT of U21 te trainen.

Qua bewezen bedoel ik vooral op het gebied van prestaties. Het klinkt wel leuk om te zeggen we discussieren op het forum en dan maken we democratisch een beslissing wat het NT gaat spelen, maar dat werkt zo niet in de praktijk. De BC heeft toegang tot alle spelers, ziet de updates, dat is voor een ander veel lastiger te zien. Wel vind ik dat het nuttig is om met elkaar te sparren en van gedachten te wisselen. Soms weet een andere manager bijvoorbeeld iets over de manager van een ander land wat de BC niet weet. Soms komt het ook voor dat op zondagavond je nog een mail krijgt van een andere BC en dan moet je op de korte termijn iets beslissen.

Ik was als BC in mijn eerste termijn te onervaren. Ik weet nog een felle discussie met Arsjitekt over een oefenwedstrijd waarin ik de talenten die in de toekomst het moesten gaan doen een wedstrijd liet spelen. Achteraf vond ik dat hij gelijk had, want er waren er gewoon teveel die het NT niet gingen halen. Dat is het allermoeilijkste in mijn ogen aan BC van het NT te zijn. Je moet echt goed kunnen inschatten wie het kan gaan halen en niet te bang zijn om op een gegeven moment een 23 of 24 jarige speler die teveel achter ligt op te geven. Zelfde geldt voor een manager die maar niet op de minuten wil letten, na 2 mailtjes en geen of nauwelijks verandering is het beter om gewoon er mee te kappen.

Als onervaren manager had ik niet goed genoeg door wat voor type speler je op het aller hoogste niveau nodig hebt. Simpel voorbeeld, een speler met OD van 14 is voor de guard positie in het NT echt te laag. Voordat ik in de DBA speelde dacht ik, nou misschien kan het wel.

De tijd die je eraan kwijt bent, valt wel redelijk mee. Vooral in het off seizoen ben je veel tijd kwijt. Maar als het lekker loopt de opvolgers klaar gestoomd worden en je de harde keuzes moet maken om veteranen weg te sturen, omdat de jonkies inmiddels gelijkwaardig zijn dan heb je niet eens door dat het tijd kost.

Als je zit in de situatie zoals het NT nu. Een krappe selectie, een paar toppers die je eigenlijk ongeacht vorm wel moet opstellen en ook volgend seizoen zie je nog niet waar het vandaan moet komen, en je komt uit een luxere situatie, dan is het volgens mij enkel natuurlijk om als BC te stoppen en een volgende BC de kans te geven om een nieuwe start te maken met Oranje. En als je dan ook nog weet dat in de categorie 23 tot 26 jaar spelers eraan komen die het NT echt kunnen gaan versterken dan heeft de nieuwe BC weer een mooie opgaande lijn te verwachten.

Geloof dat ik zo alle vragen op mijn vorige post beantwoord zijn.

Only in the dark, we succeed!
Advertisement