Nog geen pop voor De Hoog maar daar had ik ook nog niet op gerekend. Wel even een inschatting gemaakt voor komende periode en ik verwacht in de komende 3 weken dat hij 2 pops zou moeten kunnen pakken (DR en PA). Dit mede op basis van trainingshistorie van Lenssen. Blijft natuurlijk wel wat onzeker en met wat pech duurt het net iets langer, maar denk dat ik er niet veel naast zit. Als dat gebeurt stap ik over op HA training voor de magische pop naar 160. Volgens mij kan hij op deze manier ook niet cappen. Klinkt eigenlijk wel als realistisch en haalbaar dit seizoen!!
Inmiddels zijn we 3 weken verder, maar mijn verwachte 2 pops zijn er nog niet. Hoopte vandaag op een passing pop. Nu 5 passing trainingen zonder pop. Ik ga nog even stug door. De DR pop zou ook erg dichtbij moeten zitten met 5 1v1-f training en 9 PA training. Op basis van de simulator staan 3 PA trainingen ongeveer gelijk aan 1 1v1-f training voor de DR skill. Dus hij zit al op circa 8 1v1-f trainingen zonder DR pop. Als ik HA ga trainen dan zal DR toch vrij snel moeten poppen zou je denken.
Aan DMI wil ik nog geen conclusies verbinden voor wat betreft een mogelijke cap. Of de cross training moet onbedoeld tot zijn cap hebben geleid, maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit. Vier weken terug was hij in vorm 9 op DMI 3.591.500, 2 weken geleden in vorm 9 op DMI 3.592.400 en nu in vorm 9 op DMI 3.585.200. Dat DMI nu gedaald is zou door stamina verklaard moeten worden lijkt me, waarbij de onzichtbare stamina daling niet elke week even groot is. DMI stijging door training zal denk ik ook vrij beperkt zijn (en daarmee teniet gedaan kunnen worden door stamina daling) aangezien ik een secundaire skill train en die hebben minder impact op DMI als een primaire skill. Volgens mij zag ik in het verleden bij Lenssen een vergelijkbaar ding voor wat betreft DMI in combinatie met een mogelijke cap.
Wie weet is het volgende week raak!