Jag vet inte riktigt. Tyvärr får ju inte basket i närheten av lika mycket mediautrymme som andra sporter så att dessa tackat nej har jag fått läsa mig till på andra platser.
Detta är det lilla jag fått fram:
Maråker - Vet ingen anledning. Bara läste att Brad Dean som kommenterade uttåget ur EM med att han var besviken på att vissa tackat nej. Där ibland nämndes Maråker som hade varit en given starter.
Marcus Eriksson - Skulle byta klubb..... Det har ju aldrig hänt förut att en spelare byter klubb precis före/efter en landslagsturnering. Hade det varit till NBA och dom börjat dra igång lite rookie camps och sådant, då skulle jag köpa det.
Mike Palm - Tydligen inte första gången han tackat nej. Enligt vad jag kunde läsa mig till hade han ett sidoprojekt han höll på med. Undrar om man hade fått flera chanser i fotbollslandslaget om man tackat nej till EM/VM pga ett sidoprojekt?
Carl Engblom - Är inte 100% säker på om han var skadad, tackade nej eller ens var kallad. Det lilla jag vet om honom så verkar det underligt att han inte skulle slå sig in i den första bruttotrupp som togs ut om han nu var hel och ville spela. Inte direkt mördande konkurrens under korgen i Sverige.