Zafmanin mielipidettä asiaan en tiedä, mutta sellaisen käsityksen olen saannut, että sieltä isojen puoleltakin yhteistyötä junnujen joukkueen kanssa toivotaan? Olishan se järkevää, että ns. pienestä pitäen kovan potentiaalin omaavat pelaajat sais treeniä päämääränään Maajoukkue. Matalamman potentiaalin pelaajat sitten asia erikseen, ku niitä tuskin nähdään MJ:ssä kuitenkaan, junnuissa toki.
No kaikki työ tietysti tähtää siihen, että managerin vaihtuessa joko U21 tai NT olisi pohjaa josta rakentaa ja olisi tietoa myös tulevista pelaajista ja niiden kehittymisestä. Tietenkään mihinkään yhteistyöhön ei voi ketään pakottaa, mutta ihan suotavaa se olisi. Maajoukkuemanagerin hommaa voi tehdä monella lailla ja kaikki tavat varmasti toimivat jossain asioissa paremmin kuin toisissa. Suurin ongelma on tosiaan on se että U21 tarpeet ja sieltä sitten NT tarpeet alkaisi kohtaamaan ja tähän pohjalle tuo yhteistyön olisi hyvä täsmätä. Kausia on jo nyt sen verran takana, että pelaajia on riittäviä määriä ja sieltä on huomattu minkälaisia pelaajia NT puuttuu ja mitä tarvisi systemaattisesti kehittää 18v lähtien.
Millä tavalla mahdollinen yhteistyö hoidetaan on ihan sovittavavissa ja tässä vaiheessa muistuttaisinkin, että nuo omat valintani auttamaan minua NT joukkueen kanssa ovat toki käytettävissä, mutta heidän pestinsä päättyy tämän kauden 12 loppuun. Toki heitä voi hyödyntää jatkossakin mutta se on silloisen U21 ja NT managereiden päätettävissä ovatko he sopivia tai haluaako edes tuollaista apua.
Tämä tosiaan ihan kaikille ehdokkaille tiedoksi ja siitä itse ainakin lähden että yhteistyöhön pyritään on tuleva U21 manageri kuka tahansa.