Att en löneskillnad på totalt ca 40 kkr på något sett skulle vara avgörande köper jag inte alls. Nu är GBG den sexa som har högst löner tror jag, så alla ligger så klart inte lika nära.
Då har vi olika uppfattning.
Att du verkar tycka att 40k skulle vara helt avgörande gör mig förvånad. Om coachningen betydde så lite så hade jag definitivt inte spelat det här spelet. Det finns flera av sexorna som jag anser borde haft 3-4 segrar till om dom coachat smartare. Det känns ibland som att sexorna satt oss äldre lag på någon märklig pidestal, där vi anses nästan oövervinnerliga och det i sig bäddar att till att vi nästan blir det. Men, det är inte främst tack vare vår styrka, utan för att vi får för mycket gratis! (Haha, det där lär jag få äta upp mot Jokehim och IoW nu.)
Självklart ligger det något i det du säger och jag är helt övertygad om att "man genom bra coachning kan slå ett lag som har (klart) mindre än 100kkr högrei löner" skillnaden mellan oss är bara den att jag menar att man kan inte göra det konsekvent, match efter match, utan att lagen med högre lön gör eller har gjort uppenbara coachmissar.
När jag skriver slå, så menar jag slå i tabellen. Jag leder som sagt var B8 just nu, trots att 1N har ett par 100k mer i lön än mig
och fåt väldigt mycket gratis i många matcher i år (vilket jag också fått, men inte lika mycket). Trots det var mitt självklara mål från början av säsongen att jag skulle kunna ta kampen. 200k är inte avgörande, även om det är en fördel så klart. Bissy är det enda laget som har ett sånt försprång att dom kan ses som nästan oslagbara i tabellen, däremot inte i slutspelet, vilket 1N bevisat.
När det gäller rena trejdare så tror inte jag heller att det finns några såna i Sverige, men det behövs inte mycket trejdande för att slå sku88an och mig i så väl mängd som kvalitet. ;) (sorry sku88an)