BuzzerBeater Forums

BB Danmark > U21 update

U21 update (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
205784.3 in reply to 205784.1
Date: 1/9/2012 3:00:10 PM
Ich Roque
DBL
Overall Posts Rated:
8383
Nu håber jeg på at jeg kan få en venskabskamp imod et land der ligger lidt foran os på ranglisten.


Det lykkes! Vi spillede i dag imod Bulgarien U21. De lå nr 46 og vi lå nr. 53.

I dagens kamp havde jeg valgt følgende opstilling.

PG - Mohd
SG - Sørensen
SF - Frisgaard
PF - Sviertsen
C - Timmy

Back up
PG - Weisbjerg
SG - Skov-Jensen
SF - Hellbo
PF - Ravnsbo
C - Petersen

Starterne er alle etablerede u21 spillere. Som back up havde jeg valgt ene 20 årrige og der var 3 debutanter i blandt. Det blev en meget tæt kamp så de fik ikke mange minutter, 48 samlet.

I start opstillingen vil dem der følger u21 holdet måske undre sig over at Sviertsen startede på PF. Han har et rigtig godt skud
i feltet af en guard at være, plus hans forsvar i feltet og Rebound heller ikke er helt skævt. Så krydret med hans Hopskud, havde jeg håbet han kunne skabe et mis match overfor bulgarernes PF, derfor valgte jeg at spille tålmodig.
Men det viste sig at det ikke var Sivertsen der skulle kampens store profil, men derimod Mohd der har været fantastisk for u21 holdet og hans klubhold Wallens Bulls i denne sæson. WB der spiller i min liga, er helt klart denne sæson stor positive overraskelse, som oprykker havde vi og de nok ikke regnet med at ligge på en delt førsteplads så sent i sæsonen. Det er dejligt at se at det at træne en u21 spiller ikke betyder at man kan præstere i ligaen. Nå tilbage til dagens kamp.
Mohd scorede 44 af vores 103 points, hvilket betyder at vi for femte kamp kom over de 100 p.
Udover Mohd præstation kan vi nævne at Timmy igen en gang leverede en double double 19 p. 10 RB. det var hans syvende double double i de ni kampe jeg har stået i spidsen for holdet. Hans manager har lovet at han bliver trænet videre efter u21 landsholdskarrieren er slut, og mon ikke vi en dag får ham at se på det voksne landshold.
Det er første gang at vi slå et land der der ligger foran os på ranglisten i min tid som landstræner. Jeg vil forsøge at få en kamp mod et land på ca samme niveau igen i næste uge.