1. Löydä suomesta 6-8 20-21 vuotiaita pelintekijöitä joita maajoukkue voi peluuttaa? Ei löydy.
Listataan ne 8 parasta, unohdetaan keinotekoiset itseasetetut rajat: "riittävän tasokas". Jossakin matkalla tulee rajapinta, jossa listan 8. mies vahvassa kunnossa päihittää listan superstaran heikossa kunnossa. Mulla olisi joukkueessani lähes 2 tuollaista miestä, joita kyselet. Toinen niistä on ainakin parempi kovassa kunnossa kuin kumpikaan U21 pelintekijöistä heikossa hapessa, onneksi näiden pelaajien kohdalla ei ole nähtävissä kunto-ongelmia.
2. siihen juuri ollaan pyrkimässä näillä paikkavastaavilla.
Ohjeiden lisäksi pelipaikkavastaavien tehtäviin kuuluu varmaan myös pelaajien kartoitus. Jos listat on lyhyempiä kuin 6-8 miestä/ikäluokka olen ihmeissäni. Pelipaikkavastaavien toiminta ei ole johtanut siihen, ettei kyseessä olevan pelaajan peluutus ole mennyt yli. Pahoittelen, että otan tämän jälleen esiin. On olemassa pyrkimyksiä ja tuloksia, jos pyrkimyksillä ei päästä tuloksiin, tapahtuu jossakin jotain ei-toivottavaa. Tätä minä täällä aloitin tivaamaan.
3. kerro mistä sitten otetaan mies? otetaanko joku 19v 9-9-9-8-8-9 kuin 12-12-12-11-11-11? et ole näköjään itse kartoittanut yhtään näitä suomalaisia junioreita, muutoin tietäisit mistä puhuisit. jos pelipaikalle on se 2-3 sellaista pelaajaa jota voi käyttää ja kaksi niistä ei "suostu" ajamaan maajoukkueen etuja niin mitä siinä voi sitten tehdä?
Minä en tiedä, miten paljon kunnot vaikuttavat. Tai paljonko se 19-v. ,joka saa treeniä, ottaa kiinni sitä staraa, joka ei. Tämän jätän mj-valmentajien pähkäiltäväksi. Eight Wonder sitä hieman kartoittikin jo tuolla edempänä: Jos ei suostu yhteistyöhön, pelaajaa ei oteta maajoukkueeseen.
kerro, mistä löydät vaihtopenkin jos aloittavat pelaajat ovat huonossa kunnossa ja vaihtopenkki on paska? ei niillä otteluita voiteta?
Jos puhumme seurajoukkueesta, kuten oletan, siirtolistalta. Maajoukkuetoiminnassa suomalaisista pelaajista. Jos taso ei riitä voittoon, silloin voi todeta: Pelaajien taso ei riitä voittoon.
Jos tilanne on se, että kelvollisessa kunnossa oleva pelaaja on pelipaikalleen edelleen ylivoimainen, sitten on pelattava sillä. Tällöin tarmoa olisi suunnattava siihen, ettei ko. pelaaja enää olisi kelvollisessa kunnossa.