BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U-21 Sverige s32-33

U-21 Sverige s32-33

Set priority
Show messages by
From: Pajjan

This Post:
00
272858.301 in reply to 272858.293
Date: 10/5/2015 6:26:31 PM
Overall Posts Rated:
00
Nja, Håkansson ser ju just nu mer spännande ut kan jag hålla med om, speciellt då OD och PA är så pass viktiga förmågor som PG :)
Det skulle ju vara om jag får upp Pers JS och JR som han kan vara mer intressant kanske vid outside-taktiker, och ja, average i passning är ju heller inget som funkar som PG.
_wella_s gobbe såg inte helt fel ut heller, synd bara att FT och SB var så pass värdelösa..

Intressant med ID på Håkansson också Jokehim, är det verkligen värt att lägga krut på till en ung PG? Känner i och för sig att jag inte vet riktigt hur stor betydelse det har för guards, men har aldrig själv värdesatt det särskilt högt :P

Height: 6'2" / 188 cm
Potential: perennial allstar
Game Shape: proficient
Jump Shot: mediocre ↑ Jump Range: strong ↑
Outside Def.: prominent Handling: proficient
Driving: proficient Passing: average
Inside Shot: average Inside Def.: respectable
Rebounding: respectable Shot Blocking: respectable
Stamina: average Free Throw: average

Experience: atrocious TSP: 74 (47 + 27)

From: Jokehim

This Post:
00
272858.302 in reply to 272858.301
Date: 10/6/2015 1:44:12 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Håkansson hade respectable ID eller något sånt och körde någon insideträning i början då jag har en superfin Utopiaspelare i laget. Är jobbigt att träna Håkansson då jag egentligen vill spetsa min >210 cm spelare med inside just nu.

From: jacob_f

This Post:
00
272858.303 in reply to 272858.299
Date: 10/6/2015 6:51:47 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Rätt jämnstark med Håkansson. Verkar som mina outside kan väga lite tyngre trots lägre total på outside.

Håkanssons OD och passing väger tung i min uttagning. Han ligger i topp där fastän han är ett år yngre än de han främst konkurrerar med!!

From: jacob_f

This Post:
00
272858.304 in reply to 272858.301
Date: 10/6/2015 6:53:33 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Jag ser gärna att du tränar JS och JR på dina spelare. Idag har vi egentligen bara Fredrik Säfén som kan sjutå outside! Å då var han med redan denna säsong.

Så ja, kan du fokusera på en sådan putside-kille så blir jag mer än nöjd för att få lite mer bredd där.

This Post:
00
272858.305 in reply to 272858.304
Date: 10/6/2015 3:24:04 PM
Overall Posts Rated:
5353
Gudske- tappade lite motivationen nar jag sag finnarnas starting PF:

Jump Shot: prominent Jump Range: atrocious
Outside Def.: inept Handling: respectable
Driving: respectable Passing: average
Inside Shot: prodigious Inside Def.: marvelous ↑
Rebounding: wondrous Shot Blocking: sensational
Stamina: awful Free Throw: inept

TSP: 92 (35 + 57)

Nagot att satsa mot da.

This Post:
00
272858.306 in reply to 272858.305
Date: 10/7/2015 2:44:04 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Gudske- tappade lite motivationen nar jag sag finnarnas starting PF:

Jump Shot: prominent Jump Range: atrocious
Outside Def.: inept Handling: respectable
Driving: respectable Passing: average
Inside Shot: prodigious Inside Def.: marvelous ↑
Rebounding: wondrous Shot Blocking: sensational
Stamina: awful Free Throw: inept

TSP: 92 (35 + 57)

Nagot att satsa mot da.

Precis! Det är två-tre sådana här monster jag skulle vilja ha i u-21. Det borde ju inte vara en omöjlighet, eller?

This Post:
00
272858.307 in reply to 272858.306
Date: 10/7/2015 6:34:18 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Håkansson har 73 TSP så känns väl inte omöjligt att man ska kunna nå närmare 92 TSP med två fulla säsongers ytterligare träning även med svenska spelare.. Behövs dock minst Superstar potential för att kunna nå dit utan capning så Håkansson kan omöjligen bli såpass spetsad för U21. Håkansson har höjt sig 9 TSP senaste 10 veckorna, 6 av dessa i relativt trögtränade OD. Tränas en talang med bra potential väl så ska även Sverige kunna klara av att få ihop 2-3 såna monster men krävs full mobilisering helt klart.

Jag undrar om det verkligen är vettigt att ha så dålig kondition som finnen har. Tappar man inte rätt mycket i styrka om man har så låg kondis? Någon som vet? Vet att jag ställt frågan tidigare också ...

Last edited by Jokehim at 10/7/2015 6:40:06 AM

This Post:
00
272858.308 in reply to 272858.285
Date: 10/7/2015 6:49:04 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
När det gäller rädslan för höga kostnader på talanger så betalade jag 102k för Håkansson. Missade tyvärr att bevaka deadline någon vecka tidigare då han kostade 10k. Priserna för spelare har stigit rejält i BB men detta är väl inte i lika stor utsträckning för yngre spelare. Att köpa en stor svensk talang med allstar/perennial allstar borde inte vara så väldans dyrt så även ett lag med småkass ekonomi borde kunna hjälpa till.

Även spelare med star potential kan bli aktuell för U21 och dessa är det väl rentav så att de ibland sparkas för att det saknas köpare. Försöker gärna hjälpa till efter nästa draft på att uppmärksamma spelare som borde köpas upp av svenska managers. Rosen på 2-3 top prospects (som inte har problem med pengar för inköp!) och 2-3 ytterligare managers för att köpa upp övrigt av intresse och vi lär kunna säkerställa att de med mest lovande profil för U21 får bra träningsmöjligheter.

From: Rosen

This Post:
00
272858.309 in reply to 272858.292
Date: 10/7/2015 10:59:32 AM
Overall Posts Rated:
7373
Men.. i övrigt tycker jag verkligen inte man ska rata spelare bara för att de saknar defense.

I landslaget är det snedtränade spelare jag vill ha snarare än jämnt tränade.. eftersom jag kan ha så många fler bra spelare än i ett klubblag.

Kul med aktivitet i forumet!

Jag har här ovanför tagit ur två saker jag vill kommentera från ditt inlägg. Det första måste jag säga att jag inte ratar en spelare bara för att han inte har "rätt" nivå OD. Men om de är två likadana spelare men en har högre OD så väljs den med högre OD.

mitt svar syftade till nå spelare du postade å de svar som kom därefter.. orkar inte läsa tillbaka men tror å hoppas att det jag sa var vettigt i förhållande till det som skrevs innan..

Känner nu att jag snart kommer gå tillbaka ändå å leta upp vad som skrevs..

This Post:
00
272858.310 in reply to 272858.309
Date: 10/7/2015 11:33:03 AM
Overall Posts Rated:
7373
Grejen är den att nu kan du få spetsspelare som inte totalt suger på allt annat... exempelvis Widerström. Såna spelare hade vi inte tidigare. Fattar vad du säger och håller med att man måste försöka komma med något som bättre motståndare inte har. Fast just dåligt ID/OD är jobbigt, då får det vara nånting i hästväg på de övriga skillsen tycker jag.

Hela svaret inte till dig men började där..

Minns inte exakt vad jag skrev.. men självklart finns det bättre spelare idag än då.. t ex Dan andersson hade inte varit lika kul å spela idag.. idag borde det kunna finnas en DAn andersson med 19 IS 12 ID 19 reb 13 SB eller nåt... OCH 9 PA 12 OD 12 JS 12 DR t ex... det vore en drömlandslagsspelare för mig idag.. eller... jag har ju inte hängt med senaste 10 säsongerna så kanske ska han va ännu bättre för att va en drömspelare.. men släng på de skillsen på outside så har du min drömspelare för ett A-landslag..

Ser också att du fattade vad jag menade så det här inlägget är lite överflödigt men alla kanske inte fattade..

Om du har en startuppställning som vinner matchen 1 gång av 10 å förlroar de andra 9 med 50p varje match... å så har du en annan startuppställning som förlorar 10 av 10 matcher men aförlorar med mellan 10-20p.. ja då hoppas jag att alla fattar att man väljer den uppställningen som iaf har 10% chans att vinna... det enda som är intressant...

något förenklat även den här gången.. men det är principen jag vill få fram... å som vanligt motarbetas den av Jokehim som alltid ska säga nåt långt men som inte ger något..

Möter vi världsmästarna kanske vår enda chans är att köra med guards utan ID å Insidespelare med 0 i IS å hoppas på att motståndarna attackerar under korgen å tror att vi ska göra detsamma... då kanske vi har 1 chans på 100 att vinna... men alla andra uppställningar ger oss 0 chanser av 100..

Mot 5e rankade laget kanske samma uppställning också ger oss 1 av 100 att vinna.. men det finns en annan uppställnign som ger oss 1 chans på 10.. en uppställning där vi satsar på 0 OD på guards men kör nån balanserad spelare på inside...

mot lag vi r jämna mot lär vi inte spela med någon extremspelare och mot lag som är klart sämre än oss ska vi aldrig spela nån extremspealre.. för vi kan säkra segern i 99 fall av 100..

vore bra om nån som är lite mer teoretiskt bevandrad (och kanske även mer pedagogisk) fattade det här å kunde ta över å förklara vidare.

Det jag vill komma till är ungefär pokertänket.. väntevärde eller vad de brukar snacka om.. här har vi ju inte valet att avstå spel, men man kan ju ändå försöka maximera väntevärdet typ..

å så kommer det in varians å såna grejer.. men min mening är att förväntad vinstchans i matcher mot överlägsna lag är i princip 0 om vi ställer upp med vårt "bästa lag" och de ställer upp med sitt bästa lag.

This Post:
00
272858.311 in reply to 272858.310
Date: 10/7/2015 11:36:32 AM
Overall Posts Rated:
7373
du ska få ett monster.. men har ju inte dykt upp nåt träningsbart på transfern så det får vänta tills nästa draft.. om du inte har sett nån lämplig spelare som jag kan lägga ett godfather-bud på..

För u-21 behöver vi ju dock snarare ett slaktdjur med 15 15 15 till att börja med.. lite överkurs att försöka drilla fram 18 10 18 för u21 om vi inte har nå spelare som spöar mellanskiktet..

ju bättre jämnstränade spealre vi har desto bättre kommer det ju gå för landslagen.. men för att chocka i enstaka matcher behövs de snedtränade..

Advertisement