Grejen är den att nu kan du få spetsspelare som inte totalt suger på allt annat... exempelvis Widerström. Såna spelare hade vi inte tidigare. Fattar vad du säger och håller med att man måste försöka komma med något som bättre motståndare inte har. Fast just dåligt ID/OD är jobbigt, då får det vara nånting i hästväg på de övriga skillsen tycker jag.
Hela svaret inte till dig men började där..
Minns inte exakt vad jag skrev.. men självklart finns det bättre spelare idag än då.. t ex Dan andersson hade inte varit lika kul å spela idag.. idag borde det kunna finnas en DAn andersson med 19 IS 12 ID 19 reb 13 SB eller nåt... OCH 9 PA 12 OD 12 JS 12 DR t ex... det vore en drömlandslagsspelare för mig idag.. eller... jag har ju inte hängt med senaste 10 säsongerna så kanske ska han va ännu bättre för att va en drömspelare.. men släng på de skillsen på outside så har du min drömspelare för ett A-landslag..
Ser också att du fattade vad jag menade så det här inlägget är lite överflödigt men alla kanske inte fattade..
Om du har en startuppställning som vinner matchen 1 gång av 10 å förlroar de andra 9 med 50p varje match... å så har du en annan startuppställning som förlorar 10 av 10 matcher men aförlorar med mellan 10-20p.. ja då hoppas jag att alla fattar att man väljer den uppställningen som iaf har 10% chans att vinna... det enda som är intressant...
något förenklat även den här gången.. men det är principen jag vill få fram... å som vanligt motarbetas den av Jokehim som alltid ska säga nåt långt men som inte ger något..
Möter vi världsmästarna kanske vår enda chans är att köra med guards utan ID å Insidespelare med 0 i IS å hoppas på att motståndarna attackerar under korgen å tror att vi ska göra detsamma... då kanske vi har 1 chans på 100 att vinna... men alla andra uppställningar ger oss 0 chanser av 100..
Mot 5e rankade laget kanske samma uppställning också ger oss 1 av 100 att vinna.. men det finns en annan uppställnign som ger oss 1 chans på 10.. en uppställning där vi satsar på 0 OD på guards men kör nån balanserad spelare på inside...
mot lag vi r jämna mot lär vi inte spela med någon extremspelare och mot lag som är klart sämre än oss ska vi aldrig spela nån extremspealre.. för vi kan säkra segern i 99 fall av 100..
vore bra om nån som är lite mer teoretiskt bevandrad (och kanske även mer pedagogisk) fattade det här å kunde ta över å förklara vidare.
Det jag vill komma till är ungefär pokertänket.. väntevärde eller vad de brukar snacka om.. här har vi ju inte valet att avstå spel, men man kan ju ändå försöka maximera väntevärdet typ..
å så kommer det in varians å såna grejer.. men min mening är att förväntad vinstchans i matcher mot överlägsna lag är i princip 0 om vi ställer upp med vårt "bästa lag" och de ställer upp med sitt bästa lag.