Hejsan.
Har efter väldigt lång tid spelat mig upp till SBBL och har väl inte riktigt spelare för att hänga mig kvar. Men ska bli kul ändå att prova på högsta serien. Var väldigt många Botlag som byttes ut under säsongen i min tvåa och starka lag som blir kvar så blir inte lätt för mig att kliva upp igen ifall jag åker ur direkt. Har pengar till värvning men måste kolla lönerna och inkomster/utgifter om det blir möjligt med en värvning som gör skillnad. Har värvat in billiga, men bra (för mitt lag) veteraner inför högsta serien, tänker mig att lönen gått ner mer än prestationen visar.
Arenan har jag inte fyllt på länge i tvåan, är de vanliga läktarplatserna som inte är nära att fyllas match efter match. Som jag har flest av. Hittat en bra prisklass på biljetter tycker jag och planerar behålla dessa priser och antalet platser åtminstone till en början. Lär ju tappa supportrar som förlorarlag.
Har ni några goda råd till mig om arenan och byggnader tar jag gärna emot dessa från er med erfarenhet från SBBL, vissa av er har jag haft mina duster med tidigare, inte bara i detta spel utan även i HT och LH tror jag i vissa fall. Men jag har en fråga, som det kan gå fortare för mig att få svar på av någon av er: Går det byta namn på laget i säsongsuppehållet utan att vara supporter?
Tänkte mig inget obscent utan bara en mer professionell prägel som visar var laget kommer ifrån med en mer NBA-aktig framtoning.