BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U-21 Sverige s32-33

U-21 Sverige s32-33

Set priority
Show messages by
From: jacob_f

This Post:
00
272858.315 in reply to 272858.308
Date: 10/7/2015 1:43:16 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Försöker gärna hjälpa till efter nästa draft på att uppmärksamma spelare som borde köpas upp av svenska managers. Rosen på 2-3 top prospects (som inte har problem med pengar för inköp!) och 2-3 ytterligare managers för att köpa upp övrigt av intresse och vi lär kunna säkerställa att de med mest lovande profil för U21 får bra träningsmöjligheter.

Jag hoppas att du gör som du gjort senaste säsongerna då du gått igenom draften efter svenska talanger. Det gjorde att jag köpte på mig några sådana förra säsongen. Iofs sålde jag alla till denna säsong men det beror på att jag fick tre egna talanger som jag vill träna. :)

Det där med Rosen håller vi tummarna för! :)

KÄMPA SVERIGE!

This Post:
00
272858.316 in reply to 272858.310
Date: 10/7/2015 1:48:54 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Jag förstår vad du vill ha sagt!

1. En match där vi vanligtvis förlorar = då ska vi chansa med udda spelartyper/spelartyp

2. En match där vi ska vinna = inga chansningar med udda spelartyper. Utan då spelar vi med spelare om vi vet vad de presterar.

3. En match där det kan gå lite hur som = överväg om vi ska chansa eller inte chans med udda spelartyp.

KÄMPA SVERIGE!

This Post:
00
272858.317 in reply to 272858.311
Date: 10/7/2015 1:50:46 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
du ska få ett monster.. men har ju inte dykt upp nåt träningsbart på transfern så det får vänta tills nästa draft.. om du inte har sett nån lämplig spelare som jag kan lägga ett godfather-bud på..

För u-21 behöver vi ju dock snarare ett slaktdjur med 15 15 15 till att börja med.. lite överkurs att försöka drilla fram 18 10 18 för u21 om vi inte har nå spelare som spöar mellanskiktet..

ju bättre jämnstränade spealre vi har desto bättre kommer det ju gå för landslagen.. men för att chocka i enstaka matcher behövs de snedtränade..

Problemet vi har i u-21 är att vi allt som oftast har allround-spelarn. Men jämför vi med andra landslag och deras spelare så har det starkare allround-spelare! Dvs att vi måste få till spetsen för att kunna chocka i 1 av 100 matcher. Se mitt inlägg ovan eller ditt eget ovan! ;)

This Post:
00
272858.318 in reply to 272858.313
Date: 10/7/2015 1:51:56 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Som sagt! Påhopp och annat skit tycker jag vi inte ska ha att göra med på BB eller någon annanstans heller!

Skärp er!!

This Post:
00
272858.319 in reply to 272858.310
Date: 10/7/2015 2:43:11 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
202202
Just väntevärde och poker har jag ingen koll på, det förefaller för mig bara handla om sannolikhetslära blandat med lite psykologi... jag lägger mig oftast när handen verkar dålig iaf, det funkar när man spelar med polarna men när det handlar om mer pengar kanske man tänker annorlunda.

Hursomhelst.... hela diskussionen är intressant för det är högaktuellt i stora LL. Vi möter alltså Grekerna, som på papperet är 12 placeringar bättre än oss. Jag tror själv att vi egentligen är lite för lågt rankade och att vi är rätt jämna med deras lag, men kanske ger oss max 30-70 om jag sätter upp laget "traditionellt". Jag har ett enda kort jag inte spelat ut under hela säsongen som kanske skulle gå... frågan är om 30-70 är värt att spela på eller om jag ska köra mer desperat?
Enten är bra och formen är rätt hygglig men inte exceptionell... maxar man man så är man rätt körd i nästa omgång hursomhelst och man vill ju helst nå längre än förbi första rundan.

...ja nu tog det ett par minuter att skriva det här och under tiden bestämde jag mig :)

From: Rosen

This Post:
00
272858.320 in reply to 272858.313
Date: 10/8/2015 12:10:02 PM
Overall Posts Rated:
7373
Jag är inte förvånad att du tycker det är ett märkligt påhopp. För du förstår liksom inte..

För att vara så aktiv på forumet som du är, så är du extremt känslig.

Jag tycker du är urtypen för en livsfarlig forumpostare.. skriver en väldig massa, å skriver bra, å det låter bra, men det du skriver stämmer sällan. Å det blir farligt eftersom du kan uppfattas som kunnig. Nu är det här ett väldigt litet forum så risken är väl iofs rätt liten.

Det känns som att jag massvis av gånger har svarat mer utförligt på saker du skrivit, den här gången kommenterade jag det bara kort, och då blev det ett påhopp.

Du har kört offerstilen i flera år istället för att nån gång tänka att det du säger kanske inte stämmer. Jag når inte fram till dig, kan inte undvika dig.. så i frustration körde jag väl med nån sorts härskarteknik eller vad man vill kalla det.. å då drog du på offerkoftan igen å så går det runt, å runt, å runt..

Nu pratade jag om en sak, en vettig diskussion som dök upp, något som saknats, och då hittar du på något påstående som du känner att du måste svara på. Ingen har påstått att man klarar sig på enbart snedtränade spelare.. ingen har påstått att man inte behöver balanserade spelare... jag sa t ex om stora Landslaget att en guard som jag gav exempel på, skulle starta 1/3 av mina matcher.. dvs 2/3 skulle han inte användas. Å jag säger även att det jag skriver är något förenklat.. just för att ytterligare poängtera att det är principen jag vill få fram..

Ändå blir ditt svar
"Tror man inte ska gå till överdrift med enkeltränade spelare dock. Tror man kan vara i behov av en balanserad spelare på vissa positioner också. " Så typiskt en ordbajsare som inte klarar av att läsa eller förstå men som ändå känner att den måste säga något..

Ang spelaren så kanske vi tänkte på samma spelare men vi länkade inte till samma spelare... inte när jag klickar på länkarna iaf.

From: rufferto

This Post:
00
272858.322 in reply to 272858.320
Date: 10/8/2015 1:51:38 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
202202
Ni pratar definitivt förbi varandra. Men i vilket annat sammanhang är det något skäl att dryga sig? Det är alldeles för lätt att häva ur sig på internet.

Föreslår en basketmatch nånstans, är ju ändå mest norrlänningar som hänger här så det går säkert att rodda ihop. Folk som man har träffat brukar man bete sig vettigt mot. Och så får vi se om Look inside funkar i verkligheten för det är troligen ingen som kan skjuta ordentligt.

From: Jokehim

This Post:
00
272858.323 in reply to 272858.320
Date: 10/8/2015 2:18:35 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Bara att gratulera dig till att du är sån fantastisk människa så att du inte enbart vet precis allting utan att du dessutom kan trycka ner andra på ett skickligt, elegant och helt korrekt sätt. Bara att gratulera. Nu uttrycker jag mig dessutom på ett sånt sätt att du återigen kan beskylla mig för att ta på mig offerkoftan.

Jag har aldrig och kommer heller aldrig påstå att jag kan allt. Jag har även erkänt att jag har väldigt begränsade framgångar på BB trots två cuptitlar. Jag är också ytterst försiktig med att påstå att så här funkar det när jag besvarar inlägg från andra, inklusive BB mail. Jag brukar i regel hänvisa till andra när jag får en fråga. Jag har försökt hjälpa användare som frågat om hjälp men nu vet jag att varje gång någon ställer en fråga så ska jag be dessa skicka den till dig istället så slipper vi problem med förvirrade användare.

Jag förstår verkligen inte varför du har sånt behov av att förolämpa mig (du har förolämpat andra men jag är onekligen din favorit). Tror inte det finns någon som anser att jag beter mig elakt mot andra, hade så varit fallet hade jag haft förståelse.

Men tycker du det är så viktigt så fortsätt. Jag avslutar min argumentering med dig med det här inlägget.

This Post:
00
272858.324 in reply to 272858.322
Date: 10/8/2015 3:33:31 PM
Pipa Warriors
II.1
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
Ni pratar definitivt förbi varandra. Men i vilket annat sammanhang är det något skäl att dryga sig? Det är alldeles för lätt att häva ur sig på internet.

Föreslår en basketmatch nånstans, är ju ändå mest norrlänningar som hänger här så det går säkert att rodda ihop. Folk som man har träffat brukar man bete sig vettigt mot. Och så får vi se om Look inside funkar i verkligheten för det är troligen ingen som kan skjuta ordentligt.

Är jag isolerad här nere i Småland menar du? ;(

This Post:
00
272858.325 in reply to 272858.324
Date: 10/9/2015 4:27:18 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Snart är det träning igen! En riktigt rolig stund då man förfogar över u-21! Alltid lika spännande att se om någon höjt sig! :D

KÄMPA SVERIGE!

Advertisement