BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > "Second team"

"Second team"

Set priority
Show messages by
This Post:
00
254203.32 in reply to 254203.31
Date: 1/18/2014 4:05:17 AM
Overall Posts Rated:
88
Det är väl just att det säkert kommer att bli en hel del farmarlag av sekundära lag och det vill BB minska på. Kan förstå det, men tycker också att det är feltänk. Det är väl kul om alla landslag har chansen, det är ju redan så att vissa använder sitt primära lag som farmarlag för LL.

This Post:
00
254203.33 in reply to 254203.32
Date: 1/18/2014 4:37:15 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Här håller jag INTE med. Farmarlag ska försöka minimeras. Egentligen ska det knappt behövas då de bästa spelarna ska och borde spela i de högsta divisionerna. Men med nuvarande lönerna och ekonomin överlag så går ju inte det riktigt...
Ja, en del använder sitt primära lag som farmarlag, då är det ett aktivt val, och man får ge upp så många andra aspekter av spelet så få gör det. Har man möjligheterna i ett andra lag att "farma" NT-spelare åt egna nationen så kommer fler att göra det, vilket i längden leder till att dels de större nationerna med fler användare, får bättre NT-spelare och dels till att marknaden får ännu fler spelare som är för bra och för dyra för att kuna spela i toppdivisionerna i lag som konkurrerar.

BB hoppas ju att klassen på de små nationerna ökar, vilket den gör om man kanske satsar "inhemskt" i de andra laget. Det blir de som tränas upp och inte ännu fler amerikaner, spanjor osv...

This Post:
00
254203.35 in reply to 254203.34
Date: 1/18/2014 7:22:15 AM
Pipa Warriors
II.1
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
De lär väl inte plocka bort divisioner innan kan jag inte tänka mig?

Isf skulle USA ha 13648 platser, och därmed ha plats för 6800 utländska managers?

From: ArgenTum

This Post:
00
254203.37 in reply to 254203.36
Date: 1/18/2014 9:18:35 AM
Overall Posts Rated:
88
Ja, så då blir det ännu mer obalans, än om farmarlag/sekundära lag skulle träna till sitt ursprungliga land. Men det är klart, om BB styr lag till mindre länder så...

Jag tycker det här funkar mycket bättre i HT, men också för att svenska ligan redan är stor och bra. Där var det ett lätt val för mig att satsa på ett mindre land för att få lite mer framgång. (Fast inte än.)

Kan tänka mig att de som spelar i starka ligor och puttrar i ex div III, gärna startar ett lag i ett mindre land för att lättare ta sig till toppen. Då är frågan hur många som väljer Sverige (kan tänka mig en del ändå, tror att det är rätt känt att svenskar är bra på engelska).

This Post:
00
254203.38 in reply to 254203.37
Date: 1/19/2014 11:32:24 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Då är frågan hur många som väljer Sverige (kan tänka mig en del ändå, tror att det är rätt känt att svenskar är bra på engelska).

It is OK. No danger on the roof. We are strong managers over team. :-)

This Post:
00
254203.39 in reply to 254203.38
Date: 1/19/2014 1:50:10 PM
Overall Posts Rated:
88
Exakt!

This Post:
00
254203.40 in reply to 254203.39
Date: 2/2/2014 3:27:50 PM
Overall Posts Rated:
22
jag har tyvärr inte haft tid att läsa allas inlägg men detta är mina tankar:

1. hur blir SBBL (och de andra) forumet. blir det på engelsa på sikt? inget mig emot, men man tappar lite av svensk känslan
2. vilken effekt skulle det bli om de istället skapade en parallell värld med en gigantisk liga och massa divisioner där allas andralag spelar? detta skulle bli en form av en elit liga.
3. om vi "bättre" managers har två lag kommer det bli fler bra lag i de lägre serierna. kan det bli så att nybörjare får det svårare och då inte vill fortsätta?

This Post:
00
254203.41 in reply to 254203.40
Date: 2/2/2014 8:08:38 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
1. hur blir SBBL (och de andra) forumet. blir det på engelsa på sikt? inget mig emot, men man tappar lite av svensk känslan

Nja, på sikt kanske, eftersom vi svenskar generellt behärksar engelskan ganska bra så kan det bli mer engelska i forumen om det kommer in "aktiva" managers som surrar på forumen.
2. vilken effekt skulle det bli om de istället skapade en parallell värld med en gigantisk liga och massa divisioner där allas andralag spelar? detta skulle bli en form av en elit liga.

Ja, i teorin skulle det kunna bli en typ av elitliga... Risken är väl OM det blir så, att vi får se flera "inaktiva" lag i vanliga BB där managerna lägger krutet på "andralaget" istället för förstalaget.
3. om vi "bättre" managers har två lag kommer det bli fler bra lag i de lägre serierna. kan det bli så att nybörjare får det svårare och då inte vill fortsätta?

Ja, det är en farhåga, men jag antar att BB räknar med att den ökade "konkurrensen" lockar fler att stanna kvar, dvs aktiv serie vs botar.

Advertisement