Fan va svårt det är att hitta "rätt" spelare på TL till rätt pris. En del idioter lägger ut dem för sjuka överpriser, andra bjuder sjuka överpriser... 95% av spelarna är förvrigt sjukt ensidigt tränade...
Är det läge att sänka mina krav eller lätta mer på plånboken?! Gillar inte alternativen!
Har suttit på TL nu i snart en vecka... Och en av de få jag verkligen ville ha, snodde Slamdunkers =)
Vatos vill shoppa!
Jag skulle vilja påstå att det är såhär på transfern nu.
Backups är överprisade. Lönetunga starters är underprisade.
Om man är rädd för lön, så får man ändå betala lika mycket för en vältränad Guard med 70k i lön som man får betala för en med 120k i lön.
Det är typ rakt av mellan 2 och 3 miljoner för alla guards man kan tänka sig som förstärkningar. Bara tiden på dygnet och om man råkar få en kåt motbudare som smygbudar och lockar dit andra budare som avgör var priset landar typ.
En guard med 25k i lön kostar lika mycket som en med 50k i lön och brukar sluta runt 1-1,5 miljoner.
Inga guards går för mellan 1,5 och 2 miljoner om de inte är 19-21 år typ. Då gäller andra regler.
Centrar är ännu svårare.
En spelare med 11-12 i insdieförmågor kostar typ lika mycket som en spelare 9. typ 4-500k
En spelare med 13-14 i inside kostar lika mycket som en med 15-16. typ 800-1200
Spelare med 7-8 är gratis. 0-50k.