Tänkte att då vi nu rider en bra våg tack vare Jacobs föredömliga exempel å engagemang i u21 ta upp frågan om hur kontakten mellan dom två lagen ser ut å hur kontakt med ägare till potentiella framtida seniorstjärnor ser ut.
De är väl ingen som har missat att antalet spelare med högt potential på sistone har varit ganska lågt å känns som att vi då borde ta en diskussion om hur prio ser ut när de gäller träning på spelare som kan tänkas bli aktuella för båda lagen.
I mitt tycke så är de inte alltid optimalt att träna spelare för att passa in i U21 med riktigt högt potential då man kan hämma deras utveckling en del genom att "spetsa" deras träning på tok för tidigt.
Nu kan de ju bara vara jag som tänker på detta vis, men tänkte starta en diskussion om de iaf å se hur andra å framför allt Jacob å rufferto tänker kring detta.
Hur tänker du kring att de hämmas? Är det inte så att en spelare kan ta emot si och så mycket träning beroende på potential? Om de sedan tränar si och så mycket till u-21 så har de väl kvar si och så mycket träning innan de slår deras potentiella tak?
Eller förstår jag det fel?
Hur ser det ut i stora LL, vill man ha allround killar där också, eller vill man ha monster?